6 Ocak 2020 Pazartesi

OHA! Yok daha neler,yeni bir kelime oyunu icat ettik herhalde..Yok dünyada böyle bir oyun..

                                                            Ad ve Soyadların İLK ve SON harflerinden oluşan güzel bir kelime oyunu işte..

Yeni bir kelime oyunu icat ettik galiba..Yok dünyada yok böyle bir oyun.. Süpeeeer.. 

Fikir buradan geldi ama ciddi bir sorunu da gündeme getirdi..

Hastanedeyiz,kan için sıra bekliyoruz.. Önümüzde büyük kocaman bir pano. Panoda sıra bekleyenlerin isim ve soyisimleri yazmıyor. İsim ve soyisimlerinin İLK ve SON harfleri yazıyor. Neden böyle yapılmış?

Büyük ihtimalle uzun isim ve soyisimler oluyor bazen,bunların panoya sığması da zor oluyor.Bunu engellemek için böyle yapılmış olabilir..

Yada hastaların güvenliğini sağlamak amacıyla güvenlik amacıyla da olabilir..Ama bu ihtimali ben pek sanmıyorum. İlk nedenden dolayı yaptıklarını sanıyorum.

Kamu-kurumlarında,hastanelerde panolarda isim ve soyisimlerin tamamı yazılmamalı..

Hastaların ve vatandaşların gizliliğinin ihlal edilmesi..

Aslında isminiz ve soyisminizin panoda yazılması,açıkçası bizleri de rahatsız eden bir durum.. Etraftaki tanımadığınız insanların,in midir cins midir,hırsız,dolandırıcı,sapık vs katil midir bilmedimiz kişilerin isim ve soyisimlerinizi öğrenmesi hiç hoş verici birşey değil.. Çünkü,"aman canım alt tarafı isim ve soyisim" diye geçmemek lazım,sizi gözetleyen,size kafayı takan bu tür kişilerin, sizin isim ve soyisimlerinizden yola çıkarak, ev adreslerinizi ve özel hayatlarınızı dahi öğrenebilir..O yüzden başta hastaneler olmak üzere, böyle isim ve isimleri açık alananede gösteren kamu kurumlarında, bunun yasaklanması gerekir kanımca..

Panolarda isim ve soyisimlerimizin İLK ve SON harflerinin olması bence yeterli. Yeterli çünkü zaten bununla birlikte sıra numarası da veriliyor..Hatta isim ve soyisimlerin verilmesine bile gerek yok..Sadece numara verilse o bile yeterli..O numaranın hangi isim ve soyisime kayıtlı olduğu zaten, hastanın elindeki kağıtta belli..Başka isim ve soyisimin verilmesi gereksiz gibi gözüküyor..

O nedenle başta hastaneler,sağlık birimleri olmak üzere tüm kamu,kurum ve kuruluşlar da hatta özel işletmeler de bile, hastaların ve tüm vatandaşların (özel yaşamını ilgilendiren) gizliliğini ihlal eden bu uygulamaya bir an önce son verilmelidir..

Şimdi gelelim kelime oyunumuza..

Şimdi böyle panoya bakınca, isim ve soyisimlerin sadece İLK ve SON harflerinin verilmesi dikkatimi çekmişti..Örneğin;

Ertuğrul Yıldırım
E******L Y******M

Diye yazıyodu..İsim ve soyisimlerinizin uzunluğu ne kadarsa, o kadar iki harf arasına * işareti konmuştu. Şimdi böyle kelimeleri görünce, bir kelime dikkatimi çekmişti..İnanılmazdı..

Ş*****Y T*******N

Böyle bir harf sıralaması ile karşılaşmıştım..Eminim sizlerde tahmin etmişsinizdir.. Bu kelimelerin arasındaki boşlukların birine "E" diğerine "A" harfini getirdiğinizde;

"Ş E Y T A N" kelimesi çıkıyordu.. Gerçekten çok şaşırmıştım.."Ne garip bir durum,ne garip bir tesadüf!",dedim..Şaka gibiydi gerçekten..Biraz düşündüm,"Len oğlum Ertuş,sana yukarlardan mesaj verilmek isteniyo herhalde?" diye güldüm kendi kendime.. Neyse ama güzel bir şeydi.. Böyle isim ve soyisimlerin İLK ve SON harflerinden, başka başka yeni bir kelime çıkması aslında güzel bişiydi..

Bu nedenle hemen diğer isim ve soyisimlerin İLK ve SON harflerinin arasına birer tane harf ekleyerek, bayağı İLGİNÇ ve GÜZEL kelimeler çıkarmaya başlamıştım..

Aynı eşleşmeyi kendi isim ve soyisimimin İLK ve SON harfleri içinde yapmıştım..Açıkçası ANLAMLI bir kelime bulabilmek için biraz zorlandım..Kolay değildi..Çünkü,İKİ HARF arasına sadece TEK BİR HARF eklemeniz gerekiyordu bu oyun için..Bulunan İLGİNÇ VE GÜZEL kelimenin bir ANLAM ifade etmesi gerekiyordu..Yani açıkçası böyle Türkçe anlamlı bir kelime bulabilmek gerçekten çok zordu..

Türkçe anlamlı bir kelime bulamamıştım. Bu nedenle oyuna YABANCI ANLAMLI KELİMELERİnde olmasına karar verdim.. Neden olmasın ki? Sonuçta yabancıların da birer isim ve soyisimleri de vardı.. Gayet tabii ki onlar da kendi dillerinde böyle güzel kelime oyunları çıkartabilirlerdi..

Ama gel gör ki kendi isim ve soyismime uygun anlamlı bir kelime bulamadım..Yabancı bir kelime dahi bulamadım..Siz bulursanız sölin de yazım bariş buraya,ne güzel olurdu..

ErtuğruL YıldırıM
------------------
E * L Y * M (Vaaav,ne zormuş bir türlü anlamlı kelime bulamadım..)

Peki isim ve soyismi 3 kelimeden oluşanlar nolcak? 

Mesela, örneğin "Süleyman Demirel Güneş" gibi..O zaman nolmuş oluyo? Tabii bunu da iki kelimeden oluşarak da yapabilirsiniz, 3 kelimeden oluşarak da..Size kalmış bişi..Herhalde 3 kelimeli olanlar, harf sayısı bakımından biraz daha şanslı olabilir..Ne kadar çok harf, o kadar çok anlamlı bir kelime olabilir..

Süleyman Demirel Güneş
-----------------------
S * N D * L G * S

AMA BÖYLE BİR OYUN VAR MIYDI?

Valla interneti araştırdım iyice ama bir türlü bulamadım.."Var mı acaba böyle bir kelime oyunu?" diye,ama yok işte bulamadım..Varsa bana söyleyin,bir not ekleyeyim..Ve konu başlığını değiştireyim..

Şimdi kelime oyunumuzu daha detaylı anlatalım..

OyunumuzU,"İsim ve Soyisim"lerimizin "İLK ve SON Harfleri"ni baz alarak kullanıyoruz. İlk ve Son harflerimizi, bir kağıda YANYANA yazıyoruz..Tabii isim ve soyisimlerimizin İLK ve SON harfleri arasında TEK BİR KELİME yazılacak şekilde (TEK HARFLİK) bir BOŞLUK bırakıyoruz.

Ve o boşluk olan yerlere ÖYLE BİRER HARF YERLEŞTİRİN ki, ortaya İLGİNÇ,İYİ,KÖTÜ,GÜZEL veya ÇİRKİN sıfatlardan ANLAMLI bir kelime çıksın..Yani isim ve soyisimlerinizin İLK ve SON harflerinizden oluşan  İLGİNÇ,İYİ,KÖTÜ,GÜZEL /ÇİRKİN birer kelime icat etmiş olun..Yanlız dikkat edin, bulduğunuz bu 6 kelimenin bir ANLAMI olmalı..ANLAMSIZ bir kelimenin anlamı da olmayacaktır..

Kelime oyunununa YABANCI kelimeleride ekleyebilirsiniz..Bu, eğer TÜRKÇE bir kelime bulamadıysanız yararlı olabilir..Yabancı kelimelerinde ANLAMI olmalı..

Örneğin

SüleymaN DemireL
----------------
S * N D * L
S A N D A L

BülenT EceviT
-------------
B * T E * T
B İ T E S T (tuttaramadım,anlamı olmadı galiba!)

Neyse bunları da siz bulun bakalım bulabilecek misiniz?

Recep TayyiP ErdoğaN
--------------
R * P T * P E * N

KemaL KılıçdaroğlU
-------------------
K * L K * U

DevleT Bahçelİ
---------------
D * T B * İ

MeraL AkşeneR
-------------
M * L A * R

TemeL KaramollaoğlU
-------------------
T * L K * U

NaiM SüleymanoğlU
------------------
N * M S * U

VladimiR PutiN
--------------
V * R P * N

DonalD TrumP
------------
D*D T*P

Şi CinpinG   (Hımm iki harfli bir isim,nasıl olmalı acaba?)
----------
Ş İ C * G

NOT : KELİME OYUNUMUZA İSİM BULAMADIM..SİZ BULUN..NE OLSUN?

✔ Blogger Author by Ertuğrul Yıldırım 🙂💓

15 yorum:

  1. Güzel bir oyun.. ben sevdim.. kelimeden kelime türetme olabilir belki ismi. :)

    YanıtlaSil
  2. Zor bir oyun bu ya hu. Ben de plakalarla oynarım aslında böyle oyunlar ama burada zorlama kelimeler uydurmak bile zevkli aslında. Teşekkürler beynimizi yaktığın için. :)

    YanıtlaSil
  3. ben de hastanede yazan isimleri doldurmaya çalışırdım :D Şeytan da çok ilginçmiş... Kendi ismim için anlamlı bir kelime bulamadım ama oyunun ismi için aklıma İlkSon Oyunu veya İ*KS*N oyunu gibi isimler geldi :D

    YanıtlaSil
  4. Çok eğelenceli bir oyun, hemen kendimde denedim. METEOR kelimesini buldum :))

    YanıtlaSil
  5. Bence de biraz zor yani kafa yormak lazım bazende anlamlı bir kelime çıkmama ihtimali de var ama yinede zevkli teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. Beklerken insanı oyalayacakbir oyun olmuş. Özellikle okuma yazma öğrenmiş çocukları oyalamak için birebir.

    YanıtlaSil
  7. bence güzel oyun çocukların eline telefon vermeden kağıt kaleme yönlendirecek cinsten. sevgiler b**c* :)

    YanıtlaSil
  8. Kelime oyunlarını severim, çocukken yemek masasında bile oynardık ablamlarla. Kelimenin son harfinden ya da bazen hecesinden yeni kelimeler bulurduk. Sizin oyun da güzelmiş, isim bulamadım ama:)

    YanıtlaSil
  9. eğlenmek için eğlenceli olabilir eveet bu oyun. arabaların plakaları ile isim türetmek gibi, yolculukta. :) ama, ilk kısımda, panoda isimler filan yani ay yazsınlar nolcak hepsini, hihi sen bu komplo teorilerini çok seviyon ya, aklına hep böyle şeyler geliyo yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dolandırıcılar, hastanede avda yaniiii :) oluyodur belki :) sen ayrıntıcısın görüyon demekki böyle şeysileriiii :) iyi işte bize öğret yaniii, eve gelip kimlik fotisi çekmek onu da senden öğrendiydiiim :) benim akıl havalara bakıyo demekkiiiii hihi :) herhalde hayal kurgu yazmaktan hihi :)

      Sil
  10. hayat bir roman, yazımı oku amaaa :)

    YanıtlaSil
  11. allam, bak, en son "ağaç ev sohbetleri 19" yazımı okumuştun blogumda :) sonra bikaç gündür yoktun blogunda. yorumlara da cevap vermedin ya bikaç gün :) ben bu arada 3 yazı yazdım, bugun son yazıma baktın, köpekliye, ondan önce 2 yazım daha var, biri, ortak öykümüze yazdığım yeni bölüm, diğeri de hayat bir roman :) dikkatin yine çok dağınık bugünlerdeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hastane, evdekiler, haklısın, çok geçmiş olsun. iyi bişi yapıyon onlarla ilgilenmekle. başka kimse yok herhalde, senden başka, evde. o ikisi ile ilgilenecek yani.

      Sil
  12. Valla çok zor bir oyun bu, hasta hasta anlayamadımda pek mantığını, iyileşince tekrar okumak içi kaydediyorum yazını :)

    YanıtlaSil
  13. çok eğlenceliymiş Ertuğrul Bey, ben de rastlarsam panolarda oynarım artık:))

    YanıtlaSil

YORUM UYARISI : Yorumlara link ve telefon numarası bırakmak ve küfür,hakaret vb gibi suç unsuru olabilecek yazılar yazmak yasaktır..Tespit edilirse yayınlanmaz..