10 Ocak 2020 Cuma

Yok dünyada böyle bir şiir! Dünya şiir literatürüne yeni bir şiir türü kazandırdık..Çok seveceksiniz..

                                     Waaaaav! Wöbeleeee! Yok dünyada böle bişi.. Süpeeeer! (Resim (1))

 Şarkı başlıklarından parodili,tiyatrolu şiir denemesi yaptık..Gerçekten dünyada böyle bir şiir türü yok galiba yada biz bulamadık herhalde bilemicez, bilen birisi varsa söyleyebilir..

Aslında bu bizim 2.buluşumuz..Bundan bir yazı öncesinde de "Yeni bir kelime oyunu icat etmiştik." BURAYA gidip okuyabilirsiniz..Bu da sanmıyorsam dünyada olmayan bir icadımızdı,tabii tam emin değilim..Bakın siz karar verin..Okumanızı tavsiye ederim..

Fikir nerden geldi..

Tv'de dolaşırken kanalları böyle zırt pırt çevirdiğiniz olur muydu? Büyük ihtimalle oluyordur.. Ben böyle ara ara yapıyodum.. Kanallar arasında geçiş yaparken, kelimelerle oyun oynamaya başlamıştım.. Bir kanaldaki bir kelime, diğer bir kanaldaki başka bir kelime ile birleşince ortaya güzel anlamlı kelimeler çıkıyordu.. Eminiz bunu sizler de defalarca yapmışsınızdır..

Örneğin bir kanalda "seni" söylerken, diğer kanalı çevirdiğimiz de "seviyorum" kelimesi ile karşılaşınca, ortaya "seni seviyorum" kelimesi çıkıyordu..İşte böyle böyle garip ama güzel,hoş ve eğlenceli kelimeler çıkıyordu..

Kanal 1 : "Seni asla affetmicem!"
Kanal 2 : "Hadi affettim gitti!"
Birleşince : " "Seni asla affetmicem! Hadi affettim gitti!" 

Şarkı başlıklarından parodili,tiyatrolu bir şiir türü ürettik..

Youtube'de gezerken şarkı isimlerinin başlıkları dikkatimi çekti..Gerçekten o kadar çok şarkı var ki,bu şarkıların başlıklarını birleştirince ortaya garip ama çok güzel,eğlenceli parodili,tiyatrolu bir şiir denemesi çıktı..

Ülkemiz de yada dünyada böyle bir şiir denemesi yapan var mıydı bilmiyorum varsa eğer yorumda söyleyebilirsiniz tabii..

Neyse lafı fazla uzatmadan şarkı başlıklarından parodili,tiyatrolu şiirimizi verelim..Bakalım beğenecek misiniz?

Şiir ne anlatıyor?

Şarkı başlıklarından üretilen parodili,tiyatrolu şiirimizde iki kahramanımız var..İki sevgili..Bunlar bir yerde karşılaşıyorlar ve kendi aralarında garip,komik ama güzel ve hoş bir diyalog başlıyor.. Buna ne desek bir türlü isim bulamadım.."Şaşkın ördekler" mi desek, "şaşkın aşıklar" mı desek..Siz karar verin artık..

Nasıl yaptık?

Açıkçası diyalogları kurmak o kadar kolay olmadı..Bayağı bir zamanımızı aldı..Diyalog için kafanızda bir "diyalog senaryosu" tasarlamamız gerekiyordu ama biz alelacele yaptığımız için bazı yerlerde toslama yaptık,yani pek uyumlu olmayabilir ama eğlenceli olduğunu söyleyebiliriz..Diyalogumuz başarılı oldu mu olmadı mı bilmiyoruz,buna artık siz karar vereceksiniz..

Kolay aslında sizler de yapabilirsiniz..

Sizler de bunu kolay bir şekilde yapabilirsiniz,yapılamayacak bir şey değil..Ama biraz zamanınızı alır,yeterli zamanınız varsa ,bir deneyin deriz bakalım,- belki daha iyisini de yapabilirsiniz..

Eğer düşünürseniz böyle bir şiir denemesi yapmayı, size tavsiyem ilk önce "kafanız da bir diyalog üzerine kurulu bir senaryo oluşturmanızdır.." Böylece daha rahat bir şekilde arama yapıp-gerekli şarkı başlıklarını bulabilirsiniz..

Şimdi bu şiiri nasıl okuyacaksınız?

Şiir şeklinde verdiğimiz şarkı başlıklarımızın,sadece ikinci kısmını,yani sanatçıdan sonraki şarkı başlığını, yukarıdan aşağıya doğru sıralı bir şekilde okumanız gerekiyor..Ancak bu şekilde eğlenceli parodili şiirimizi kolayca okuyabilir ve anlayabilirsiniz.Bakalım şiirimizi beğenecek misiniz?

NOTLAR 
-------------
* Sadece şarkı başlıklarını okuyun..Sanatçıların isimlerini dikkate almayın, sonra kafanız karışabilir..Ancak yine de zorlanabilirsiniz düşüncesiyle bu yazıyı daha kolay getirdim ve okunacak kısımları renklendirdim..

* Bu şiiri okuduğunuzda, bu şiiri oluşturan şarkı başlıklarının da aslında her birinin kendine has besteleri olduğunu da düşündüğünüz de insan garip bir duygu içine de girebiliyor açıkçası..Size olur mu bilmem ve bana oldu,garip bir duygu içine girdim..

* Bu arada, şarkı başlıklarında şarkılara ait linkler de var, eğer merak eder de dinlemek isterseniz diye verdim bu linkleri..Tıklayarak youtube'de dinleyebilirsiniz..Hadi size iyi seyirler..

Şarkı başlıklarından parodili,tiyatrolu şiir denemesi..

Ne diyo bu şaşkın? (Parodili şiirimizin başlığı..) 

Hakan Peker                   - Hey Corç (Versene Borç)
Çağla Ft. Sinan Akçıl     - Pardon
Demet Akalın                 - Afedersin
Güntaç Özdemir             - Öyle Demek İstemedim
Khontkar                        - Ne Demek İstedin
Alpay                             - Fabrika Kızı
Tarkan                            - Yolun Açık Olsun Demek İsterdim
Rojda Erkol                    - Anlamadım
Gökhan Özen                 - Boşver
Arsız Bela                      - Anlatacaklarım Var 
Yüzyüzeyken Konuşuruz - Dinle Beni Bi'
Zeki Müren                  - Gitme sana muhtacım
Sezen Aksu                 - Kaç Yıl Geçti Aradan
Tan                              - Biliyor Musun
Leman Sam                  - Anladım ki
Semiramis Pekkan        - Bana Yalan Söylediler
Fikret Kızılok               - Bu Kalp Seni Unutur mu
Erkin Koray                 - Senden baska kimse yok içimde
Ayla Dikmen                - İlk Ve Son Aşkım Sen Olacaksın
Zerrin Özer                  - Her şey seninle güzel
Barış Manço                - Anlıyorsun Değil mi?
AJDA PEKKAN          - Hoşgör Sen
Niran Ünsal                  - Helal Et Hakkını
Emel Sayın                   - Duydum ki unutmuşsun gözlerimin rengini
Levent Yüksel               - Ya Sonra
Orhan Gencebay             - Mevsim Bahar Olunca
Belkıs Özener                  - Kulakların Çınlasın
AJDA PEKKAN           - Ya Sonra
Handan Kara                  - Seni andım bu gece kulakların çınlasın
Ebru Gündeş                  - Saçmalama Ne Olur
Sagopa Kajmer               - Neyse
ESİN ENGİN               - Bana Ellerini Ver
Ayten Alpman               - Söyle Buldun mu
Erkin Koray                    - Anlamadım
Senor                               - Neyse Boşver
Can Yücel                        - Unutma
Gökben                            - Aşk Dediğin Laftır
Hakkı Bulut                     - İkimiz Bir Fidanız
Şenay                               - Sev Kardeşim
Erol Evgin                      - Sevdan Olmasa 
Füsun Önal                     - Senden Başka
NİL BURAK                  - Birisine Birisine
SeyyaL TaneR               - Son Verdim Kalbimin Isine
Ajda Pekkan                  - Sana Ne Kime Ne
Füsun Ônal                  - Ah nerede Vah nerede
Yasemin Kumral          - BİM BAM BOM
Yeliz                            - Bu Ne Dünya Kardeşim
Utku Çelik                   - Ne Diyon Sen
Ayla Dikmen              - Anlamadın mı?
AŞIK ERCAN ŞİMŞEKOĞLU - Anlamadım
Şanışer                       - Artık Anlamıyorum
Orhan Gencebay          - Ne oldu gülüm
Uğur Akdora                - Hayırdır İnşallah
Sezen Aksu                  - Kusura Bakma
Bülent Ersoy               - Alışmak İstemiyorum 
Baran Koçaslan            - Ve Sen
Müslüm Gürses             - Bir Bilebilsen
Ajda Pekkan                  - Sana Neler Edeceğim
Güzin ile Baha             - Genclik Basimda Duman
Füsun Önal                    - Oh Olsun
Nil Burak                       - Olmaz Olmaz Deme
Nermin Candan               - Olmaz Olmaz Bu İş Olamaz
Asu Maralman                - Bal Gibi Olur
Ajda Pekkan                   - Olanlar Oldu Bana
Erkin Koray                    - Fesuphanallah
CEM KARACA            - Bu Son Olsun
Sezen Aksu                   - Hadi Bakalım 
Sezen Aksu                   - Beni Unutma
İlhan İrem                     - Boşver Arkadaş 
Nil Burak                     - Boşvere Boşvere
ALPER KAYA              - Ne Hallere Düştüm Senin Yüzünden
MUSTAFA YILDIZDOĞAN - Senin Umurunda Mı
Rana -Selçuk Alagöz               - Her Şey Bitmiştir Artık
İsmail Türüt                             - Öyle Deme
Esin Engin                               - Seven Ne Yapmaz
Semiha Yankı                          - Seninle Bir Dakika
BARAN BOZYEL                   - Yeter Bana
Fikri Karayel                           - Bir Şey Var
Müslüm Gürses                     - Ayrılık Acı Bir şey
Doğanay                                 - O Yüzden
Mirkelam                                - Her Gece
Esmeray                                  - Unutama Beni
BEYAZ KELEBEKLER        - Sen Gidince
Erol Evgin                              - Birde Bana Sor
Üçnoktabir                              - Dediler ki
Nesrin Sipahi                          - Aşkın Kanunu
Emel Sayın                              - Mavi Boncuk
Hande Yener                            - Ya Sonra
Katibim                                    - Üsküdar'a gider iken
Senay                                       - Hayat Bayram Olsa
Gülden Mutlu                           - Bitti Mi
Enes Alper                              - Evet Bitti 
Emre Aydın                            - Hoşçakal
Kazım Koyuncu                    - İşte Gidiyorum
Ahmet Kaya                           - Hoşçakal canımın içi, hoşçakal

KAYIT : Parodili,tiyatrolu şiir denemesi yazar Ertuğrul Yıldırım tarafından yazılmış ve hazırlanmıştır..Sevgi ve saygılarımla..E.Y.  ET:09.01.2020

Resim Kaynak;
--------------
(1) surprised girl
https://www.flickr.com/photos/dawmatt/12611082304/
ET:10.01.2020
(2) Telif Hakları Bilgisi
https://www.flickr.com/photos/dawmatt/12611082304/
ET:10.01.2020

✔ Blogger Author by Ertuğrul Yıldırım 🙂💓

11 yorum:

  1. hehe güzel, çok oynarım ben de böyle şarkı sözleri ve özellikle şarkı isimleri ile :) isimleri birleştirerek. iyimiş komikli :) ay bir de beyin olimpiyatları var asıl. onları öğütlerim. bizde nevzat erkmen diye bir amca düzenliyor, beyin takımı kaptanıymış önceden galiba, uluslar arası beyin olimpiyatları, bunun soruları var nefis nefis. çok da zor :)

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir yazı olmuş, listede eski şarkıları görmek duygulandırdı :)

    YanıtlaSil
  3. en çok o eski şarkılara dalıp gittim harika olmuş ya:)))

    YanıtlaSil
  4. Ay şeker ki olmuş, pek hoş olmuş, çok beğendik elinize sağlık 😋

    YanıtlaSil
  5. Hahaahahaha hoşuma gitti, hele bazı yerleri çok güzel olmuş :D

    YanıtlaSil
  6. En sevmediğim şeylerden biridir kanal zaplanması. Eşim bayılır. Bir de reklama denk geldi mi ses artar ya. Beynimi yer o ses karmaşası. Sanırım bana göre değil bu seferki oyun:)))

    YanıtlaSil
  7. Şarkılara link verilmesi de ayrı bir emek, teşekkürler:) Komik olmuş, hiç aklıma gelmez böyle şeyler:)

    YanıtlaSil
  8. Çok ilginç bir buluş olmuş tebrikler :) şiir isimleriyle de olabilir belki :D

    YanıtlaSil
  9. Valla Ertuğrul hocam nerden buluyorsun böyle uygulamaları bilemiyorum ama ben hiç denemedim kelime birleştirme filan bir deneyim bakalım neler çıkacak bu arada yaratıcılıkta sınır tanımıyorsunuz tebrikler.

    YanıtlaSil
  10. Çok eğlenceli görünüyor siz iyi emek vermişsiniz ama teşekkürler

    YanıtlaSil

YORUM UYARISI : Yorumlara link ve telefon numarası bırakmak ve küfür,hakaret vb gibi suç unsuru olabilecek yazılar yazmak yasaktır..Tespit edilirse yayınlanmaz..