5 Ekim 2018 Cuma

Google resimleri kullanımdaki yeni kuralları..Mutlaka okumalıyız..

                                              Google görsellerde yeni kurallar mı?

Daha önce bundan yaklaşık 1 sene önce "Telifsiz görselleri kullanırken bir kez daha düşünelim.." diye bir yazı yazmıştım..Oraya gidip bakabilirsiniz..Herhalde çok ilgi görmüş olacak ki,sıralamadan hiç düşmedi bu yazı.. Ancak Google görsellerde ki bazı yenilikler,açıkçası beni biraz şaşırttı ve biraz da endişelendirdi..Çünkü,eski ve yeni kurallarında bazı değişiklikler var gibi..Onları aşağıda verdim..Aşağıdaki yazıyı da aynen eski yazıma da "güncelleme" diye ekledim..

GÜNCELLEME - Google'ın Yeni Kuralları (05.10.2018)

Ben bu yazıyı yazalı neredeyse 1 sene olmuş..Google görsellere zaman zaman bakıyor ve kontrol ediyorum..Kaynak bilgiler Google'ın veri tabanında yerinde duruyor ancak Google görsellerde "arama" kısmında,en üst tarafta "Araçlar" sekmesi + "Kullanım hakları"na tıkladığımızda,bazı yeni kuralların eklenmiş olduğunu görüyoruz;

Google'ın yeni kuralları şöyle;

                                                   Google Aramadaki Yeni Kurallar (05.10.2018)

Lisansla filtrelenmemiş olanlar
Değişiklikle yeniden kullanım için etiketlenmiş olanlar
Yeniden kullanım için etiketlenmiş olanlar
Değişiklikle ticari olmayan yeniden kullanım için etiketlenmiş olanlar
Ticari olmayan yeniden kullanım için etiketlenmiş olanlar

Halbuki daha önceden kaynağını da verdiğimiz eski kurallarda aynı şekilde BURADA "Gelişmiş görsel arama" kısmında "kullanım hakları" seçim şıkkında yerinde durmaktadır;

Google'ın eski kuralları ise şöyledir;


                                                    Google Aramadaki Eski Kurallar (05.10.2018)

Lisansla filtrelenmemiş
Kullanıma veya paylaşıma açık
Ticari olarak bile kullanıma veya paylaşıma açık
Kullanıma,paylaşıma veya değiştirilmeye açık
Ticari olarak bile kullanıma,paylaşıma veya değiştirilmeye açık

Ayrıca BURAYA giderek de "Ücretsiz kullanılabilen resimleri bulma" sayfasında aynı kurallara ait açıklamaları da bulmak mümkündür..

İnanın ben bu durumdan hiç bir şey anlamadım..Yeni kurallarda "Ticari olmayan" ibaresi özellikle kullanılmış gibi..Eski kurallarda ise tam tersine "Ticari kulanıma açık" ibaresi yer alıyor..Ve bu Google görsellerdeki "Ayarlar + Gelimiş + Gelişmiş görsel arama" kısmında "kullanım hakları" seçim şıkkında  halen bile var..O nedenle kafam çok karışık..

AÇIKLAMA;
------------------
Ben Google'daki görsellerin kullanımı konusunda,(tabii anladığım kadarı ile) bilgi vererek elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışmıştım..Ancak Google'ın özellikle de telifsiz resimleri kullanımı konusunda çok kafa karıştırıcı bir yapısı var..Özellikle de "yeni kurallar" diyebileceğimiz bazı "arama koşulları"nı ortaya koyması,beni bu uyarıyı ve açıklamayı yapmaya zorladı,diyebilirim..

Bu nedenle sizlere tavsiyem Google'in bu kafa karıştırıcı yeni kuralları nedeniyle,telifsiz resimleri kullanırken çok dikkatli olmanızdır..Doğal olarak Google,ilerde kendisinin başına gelebilecek telif vb davalardan kaçmak amacıyla bu yeni kuralları ortaya koyduğunu tahmin ediyorum..Bence de bu normal bir durum..Ama..

UYARI:
----------
Siz yine de dikkatli olun,Google'da resimleri kullanırken..Unutmayın,buradaki bilgiler sadece bilgi verme amaçlıdır..Bu bilgileri kullanarak,Google görsellerdeki resimleri istediğiniz gibi kullanamazsınız..Ben zaten uyarımı yapmıştım.."Lisansla belirtilen /lisanına uygun bir şekilde belirtildiği sürece" gibi ibarelerini vermiştim..BURAYA giderek kontrol edebilirsiniz..Bu biraz kafa karıştırıcı olduğu için,bu bilgi "resimleri kullanırken dikkatli olmanız gerektiğini ifade ediyor.." Dediğim gibi buradaki bilgiler sadece bilgi vermek amaçlıdır..Daha ayrıntılı bilgileri Google'dan öğrenebilirsiniz..Saygılarımla..E.Y. (05.10.2018)

✔ Blogger Author by Ertuğrul Yıldırım 🙂💓

16 yorum:

  1. Karikatürleri çok kullanıyorum.Bilmiyorum başıma iş açar mı karikatürler?

    YanıtlaSil
  2. Çok önemli gerçekten, ben de siyasi ve dini iki yazımda görsel kullandım ancak altta kaynak belirttim, link verdim, inşallah kimse dava açmaz. Eline sağlık arkadaşım, çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  3. Aynen ilerde sıkıntı olabilir bu telif hakkı içeren görseller.Dikkatli olmak lazım.

    YanıtlaSil
  4. peki resimler üzerinde editör programlarıyla, oynama yapmak etkili olabilir mi?

    ben mesela bir görsel kullanacağım zaman photoshop benzeri bir programla çerçeveyi daraltma, blur özellik ekleme gibi efektler kullanıyorum, sonrada yeni bir resim dosyası gibi onu kaydediyorum, ilk özgün halinden oldukça farklı bir hale geliyor... bu sıkıntı yaratır mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef eser üzerinde oynamalar yapiilsada google çok gelismisbir sistem sahip onu bile yakalaya bilir.

      Sil
  5. Hassas bir konu.Sürekli kafa karıştıracak bir şeyler çıkıyor,yetişemiyoruz,yetiştiğimizin de açıklamalarını tam anlayamıyoruz...

    YanıtlaSil
  6. Teşekkürler bu başka türlü asla öğrenemeyeceğim bilgiler için.

    YanıtlaSil
  7. Google için telif hakkı olmayan resimler özelliğini seçsek bile karma şeklinde sıralanmış resimler ne yazıkki içerik yazarken resim lazım olunca almak durumunda kalabiliyoruz.

    YanıtlaSil
  8. Hello, Thank you for your comment on my recent post. But i din't get that, can you please explain it me? My email Id - shwetks09@gmail.com .
    Have a nice day.
    My New post | Instagram | Bloglovin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yes, i got your reply, thank you so much.i commented on that too. Once again thanks. Have a great day.

      Sil
  9. harikasınız Ertuğrul Bey, benim de kafamı kurcalayan bir konuydu, elinize sağlık, çok bilgilendirici olmuş, teşekkür ederiz..:)

    YanıtlaSil
  10. Ben Pixabay dan görsel kullaniyorum.Umarim orasida sorun yaratmaz.
    Cok teşekkür güzel paylaşım için.

    YanıtlaSil
  11. Pexels den almaya çalışıyorum resimleri bende

    YanıtlaSil
  12. Hepimizin zaman zaman başvurduğu yöntemlerden biridir google görsellerden resim kullanmak. Tedbiri elden bırakmamak lazım, bilgilendirme ve detaylı araştırmanız için çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
  13. Ara ara kullanıyorum ben de ama kaynak göstererek. Bir sorunla karşılamadım, umuyorum bundan sonra da olmaz...

    YanıtlaSil

YORUM UYARISI : Yorumlara link ve telefon numarası bırakmak ve küfür,hakaret vb gibi suç unsuru olabilecek yazılar yazmak yasaktır..Tespit edilirse yayınlanmaz..