8 Eylül 2018 Cumartesi

Zorda kalan insanlara yardım etmek yasaklansın (mı?) Milleti iyice paranoyak yaptılar..

                                                    yardım ve bahane arama (1)

Zorda kalan insanlara yardım ederken 2 kere daha düşünelim mi?

Çünkü hırsız,dolandırıcı,üçkağıtçı,kapkaçcı vs olarak suçlanabilirsiniz..Hem de yardım ettiğiniz kişi tarafından..Gülmeyin,şaka değil,gerçek..Başımıza geldi,o yüzden anlatıyom..Yani ne diyim milleti iyice paranoyak yaptılar emi..

"Zorda kalan tanımadığınız birisine (başınız belaya girse hatta hayatınıza mal olsa bile) yardım eder misiniz?"

Biliyorum edersiniz..Peki ya,yardım ettiğiniz o tanımadığınız kişi,sizi hırsızlıkla,dolandırıcılıkla suçlarsa? O zaman ne yaparsınız? Herhalde "Ne diyon lan sen?" diyip adamın gözünü şişirip,dumara etmezsiniz? 

Ya bu nasıl bir şey anlamadım gerçekten.. "Besle kargayı,oysun gözünü.. "..Yok uymadı. :)  "Yardım ettik suçlu çıktık.." Herhalde bunun gibi bir şey olmalı,başımızdan geçen trajikomik hikaye..

Bayram günü arefesiydi..

Sabah saatiydi,yaşlı annem rahatsızlanmıştı,ne oldu anlamamıştık,ambulans çağırdık,hemen acile götürdüler,yoğun bakıma almışlar..Sonra kendine gelmeye başlamış,tansiyonu yükselmiş,az kalsın felç geçirecekmiş..Ucuz kurtulmuş..Neyse çok şükür,şimdi durumu gayet iyi..

Bayramdan 1-2 hafta sonra..Daha yeni..

Gelenler gidenler sağ olsunlar,telefon susmak bilmedi..En son yengem bize gelmişti,anneme geçmiş olsuna..Sonra onu yolcu etmek için onu durağa kadar karşıladım..Durakta birkaç kişi vardı,durak oturağında bir kadın ve çocuklar vardı..Biz ayaktaydık..Sağımda genç bir adam vardı,solumuzda da kadınlar..

Özel bir şahıs arabası otobüs durağına geldi..

Sonra durak önüne sürücüsü başörtülü bir bayan olan özel bir şahıs arabası geldi..İçinde eli bastonlu yaşlı bir adam vardı..Yaşlı adam kapıyı açtı,inmek istedi ama inemedi..Sonra cebinden 1 lira yere düştü..Ama yaşlı adam bunun farkında değil gibiydi..Arabadan inmeye çalışıyordu ama inemiyordu daha doğrusu kendini buna zorluyordu..

Etraftakiler de olup biteni izliyordu..Biri çıkıpta yardım etmemişti..Ben de "yardım etsem mi etmesem mi" diye bir ikilemde kalmıştım..Herkes izliyordu..Yaşlı adam inmeye çalışıyordu ama inemiyordu...Arabanın sürücüsü başörtülü kadın ise yerinden bile kıpırdamıyordu.."Hadi çabuk,işim var" dercesine yaşlı adamın arabadan inmesini bekliyordu acele acele sanki..

Sonra ben dayanamadım,hemen yardım etmeye çalıştım..

Önce yaşlı adamın düşen 1 lirasını yerden aldım,yaşlı adamın eline verdim ve "dur amca sana yardım edeyim" dedim ve onu kolundan tutup,arabadan inmesine yardım etmeye çalıştım.. Çalıştım ama keşke çalışmaz olsaydım..

Yaşlı adam hafifden bağırıp çağırmaya küfürler etmeye başlamıştı..

İnanamamıştım..Dehşete düşmüştüm..Hemen bıraktım,durağa geri gittim..Yaşlı adam arabadan indi,bana doğru bakarak mırıldanmaya ve bana doğru gelmeye başladı.. Eline verdiğim 1 lirayı cebinden çıkardı,"bunu bana niye verdin?" dedi..Ben de "senden düştü" dedim..Yengem de aynı şeyi söyledi..

Yaşlı adam biraz durdu; "Benim 6 liram 7 liram daha vardı,onlar yok" demeye başladı..

Ben iyice afalladım..Ne demek şimdi bu? Yaşlı adama avaz avaz ama şaşkın ve biraz da korku ve öfke ile bakmaya başlamıştım..Yaşlı adam "Ya benim 6-7 liram daha vardı,onlar yok" diye sürekli bunları tekrarlamaya başlamıştı..

Sinirlerim iyice tepeme çıktı.."Yav!" dedim kendi kendime "Git Allah aşkına sana yardım edelim dedik,nerdeyse bizi hırsız,dolandırıcı,kapkaççı yerine koyup suçlayacaksın.." Ama tabi bunu ona söylememiştim..Adam yaşlı olduğu için belki "ne dediğini bilmiyordur" diye düşündüm ama yaşlı adamın bu şekilde konuşması,beni iyice tedirgin etmişti..Suratına aval aval ama kızgınlık ve biraz da korku ile bakıyordum..Çünkü yaşlı adamın o anki ruh hali ile sizi suçlaması an meselesiydi..

Allah'tan etraftakiler tüm olup bitenleri görmüşlerdi..

Yoksa işten bile değildi hırsızlık,dolandırıcılık yada kapkaççılıkla suçlanmanız?! İşte o andan sonra "insanlara yardım ederken bir kez değil birkaç kez daha düşünmemiz gerektiğini" anlamıştım..

Ya gerçekten yaşlı adam beni hırsızlıkla,dolandırıcılıkla/kapkaççılıkla suçlamış olsaydı? 

"İmdaaaaat! Hırkız vaaaar,paramı çaldılar,6-7 liramı aldılar,maaşımı çaldılar..vs vs" diye bağırıp çağırsaydı?  Eyvah da eyvah..! Hadi işin yoksa,şimdi bununla uğraş..Mahkemelerle uğraş..O değil,bir de "hırsızlık ve dolandırıcılıkla suçlanmak"var,en çok da insana bu iftira dokunurdu herhalde..

Ya şahidiniz olmasaydı?

Durakta hiç insan olmadığını varsayalım..Yada tüm olup bitenleri gören duraktakilerin bir otobüse binip gittiklerini düşünelim..Şimdi böyle bir suçlamada,o şahitleri nasıl bulacaktınız? Yani gerçekten trajikomik bir hikaye..

Sonra yaşlı adam biraz durdu ve başından geçen bir olayı anlatmaya başladı..

"Hastane (/banka /başka bir yerdi şimdi unuttum o yeri) önünde bana yardım etme bahanesiyle yanıma yaklaştılar,emekli maaşımı alıp kaçtılar,ben de seni onlardan biri zannettim.." dedi..Bunu duyunca tabii üzüldüm ama adeta beni suçlama durumunun şokunu halen üzerimden atamamıştım..Yaşlı adama halen şüpheli gözle bakıyordum..Anlattıkları doğru olmayabilirdi ve bu nedenle /rahatsızlığından dolayı her an değişik değişik fikirler ortaya atabilirdi..

Yanımda da yengem vardı..Bir ona bakıyor bir bana,derdini,başından geçenleri anlatmaya çalışıyordu..Yaşlı adamın pantoluna gözüm ilişmişti..Eşofman giymişti.."Hastaneden mi geliyor?" acaba diye düşündüm..Sonra "kendi ailesinin hayırsızlığından" bahsetmeye başladı ve "kendisinin akıl hastanesinde yattığını" bize anlatıyordu..Sonra otobüs geldi çekip gitti..

Valla nerede yatarsa yatsın,başından ne geçerse geçsin..Ne bu ya? Aaaa!

Böyle bir durum benim ilk defa başıma gelmişti..Az kalsın öyle bir suçlamayla ciddi bir şekilde suçlanabilirdim de..Ya arkadaşlar gülmeyin Allah aşkına..Ya durakta kimse olmasaydı? Yada "imdaat hırsız var,dolandırıcı var,paramı çaldı bu adam" diye etrafı galiyana getirseydi? Yani ne diyeceğimi bilemedim inanın..Çok kızmıştım..

Gerçekten de artık zor durumda kalan insanlara yardım ederken bir değil birkaç kez düşünücem artık..

Hayat memat meselesi olmadığı sürece zor durumda kalan insanlara yardım etmek için çok iyi düşünmemiz gerekiyor..Baksanıza "yardım edelim" dedik,adam nerdeyse bizi durup dururken hırsızlıkla suçlayıp kodese tıktıracaktı?  Yani gülsem mi ağlasam mı, bir türlü karar veremedim? 

Tabii ki zor durumda kalan insanlara kim olursa olsun yardımcı olmalıyız..

Ben "yardımcı olmayalım demiyorum ki?" Ama işte bu tür hadiseler insanları,zor durumda kalan diğer insanlara yardım etmeyi engelliyor; en azından soğutuyor insanları yardım etme durumlarını..

Ah şu dolandırıcılar,üçkağıtçılar yok mu? Milleti iyice paranoyak yaptılar..

Hemen her gün medya da duyuyoruz,"Yardım etme bahanesiyle yaşlı adamın yanında sokuldular,maaşını,cüzdanını vs alıp kaçtılar.."  Bakın Google'da "yardım etme bahanesi; yardım etme bahanesi ile" diye bir arama yapın ve görsellere girin,karşınıza "yardım etme bahanesi ile" çok sayıda dolandırıcılık hatta tecavüz vakaları göreceksiniz..

Bu tür dolandırıcılık vakaları ve haberler çoğaldığı için artık hem yardım eme isteği olan yardımsever insanların bu "yardım etme durumlarını soğutuyorlar" hem de zor durumda kalan diğer insanların "kendilerine yardım edilmesini dolandırıcılık" olarak görülmesine yol açıyorlar..

İşte diyorum ya hırsızlar,üçkağıtçılar,dolandırıcılar,kapkaççılar vs milleti iyice paranoyak hale getirdiler..Artık neye güveneceğiz şaşırdık kaldık,bilemiyoz..

Eskiden kapkaççılar vardı..Hükümetleri devirdiler..Şimdi "yardım etme bahanesi dolandırıcıları" türedi..

Eskiden ecevit,demirel dönemlerinde "kapkaççılar" almış başını gitmişti..O dönemlerde halk "illallah" demişti..Ecevit ve Demirel hükümetlerinin sonunu getirmişlerdi..Yeni parti olan dönemin iktidarı geldiğinde bu kapkaççılık bıçak gibi kesilmişti.. Bundan dolayı bu kapkaç suçluları idare edenin,Fetöcüler oldukları konusunda şüpheler yayılmıştı..Şimdi de"yardım etme bahanesi" numarası ile insanlara tuzaklar hazırlanıyor,dolandırılıyorlar..Dertleri ne? Şimdiki siyasal iktidarı devirmek mi? Halkı galiyana getirmek mi? Bilemiyoruz ama  "bu dolandırıcıların arkasında da fetöcüler mi var?" şüphesi insanlarda doğmaya başlamış gibi gözüküyor..

Gerçekten de orasını bilemiyoruz ama bu dolandırıcıların,tıpkı ecevit,demirel döneminin kapkaççıları gibi milletin dna'larıyla oyun oynayarak,milleti iyice paranoyak hale getirmeye çalıştıkları belli oluyor..

Paranoyak hale gelen millet artık birbirlerine yardım edemez duruma gelmiş..

Zorda kalan insan samimi şekilde yardım etmek isteyeni "dolandırıcı" gözüyle kabul etmek istemez; yardım etmek isteyen insan da "kendisinin hırsızlıkla,dolandırıcılıkla suçlanabileceği endişesiyle" yardım etmek istemez..

Öte yandan yardım etsek bir türlü yardım etmesek iki türlü..

Yardım etsek başınıza bu şekilde olmadık belalar gelebiliyor hatta canınızdan bile olabilirsiniz..Zaten bunlar olmayan şeyler değil..Medyada görüyoruz,yardım eden insanların başlarına neler geldiğini ve hatta hayatlarını dahi kaybettiklerini..Üzücü bir durum tabii..İşte bu tür hadiseler de insanları yardım etme durumlarından soğutabiliyor..Dolayısıyla çekiniyor ve üşeniyorlar..

Ama işte öte yandan da gerçekten de zor durumda kalan insanlara yardım etmezsek eğer onların yaşamış oldukları üzücü hadiselerin daha çok artmasına hatta hayatlarının bile kaybedilmesine neden olunabilir..Bunun hesabını yukarıda yani ahirette Allah'ın önünde nasıl verebiliriz ki?

Eğer gerçekten Allah'a inanıyorsak;ahiret,cennet ve cehennemin varolduğuna inanıyorsak; ne olursa olsun başımıza ne bela ve musibet gelirse gelsin hatta hayatımıza mal olsa dahi sadece zor durumda kalan insanlara değil her canlıya yardım etmemiz gerekir..Yoksa gerçekten bunun hesabını ahirette veremeyiz..

Herneyse,durum bu şekilde sevgili arkadaşlarım..Şimdi biri karikatür diğeri özlü söz olan 2 resim vereyim..Sonra da bir güzel özlü söz daha vereyim..Haydi,şimdilik benden bu kadar..Sağlıcakla kalın..E.Y.

                                                         bahane arama (2)

                                                                Kızıldereli (3)

"Neden ben insanlara güvenmemeyi öğrenip ruhumu kirleteyim. Onlar güvenilir olmayı öğrensinler." Kızıldereli Atasözü

ÖZLÜ SÖZ
---------------
"İnsanlar yavaş yavaş inanmamayı, güvenmemeyi, sevmemeyi ve kronik şüpheci olmayı öğrenir. Bu gerçekleştiğinde artık ne yazık ki çok geçtir. İnsanların "tecrübe" dediği şey budur. Kalbiyle bağlantısını kaybetmiş bir insana "tecrübeli" denir.." Sigmund Freud

KAYNAKLAR;

Resimler;
(1) yardım ve bahane arama
https://serefraz.wordpress.com/2007/09/27/gul-diye/
ET:08.09.2018
(2) bahane arama
https://karikaze.wordpress.com/2011/04/24/bahane-arama-len-ipne/
ET:08.09.2018
(3) Kızıdereli
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Cayuse_American_Indian_Mongoloid.png
ET:08.09.2018

✔ Blogger Author by Ertuğrul Yıldırım 🙂💓

13 yorum:

  1. Aaaaaaaaa!!!! Bunu herkese anlatayım da kimseye yardım etmesinler.
    Bir yaşıma daha girdim valla! Evet evet zaten madem kendi o kızı olacak inip yardım etmemiş başkası asla yardım etmemeli. Belki de sana anlattığı hikaye yalan, şahitler var diye yapamadı ama belki seni dolandıracaktı arkadaşım.

    Böyle yaşlı kadın / erkek bankmatik ' te iyi insanları dolandırıyor diye duydum komşumdan. (Aynı apartmandaki komşum)
    Şöyle yapıyorlarmış aklımda kaldığı ile anlatıyorum yıllar önce söylemişti çünkü.

    Geliyor "Ben para çekeceğim , yaşlıyım, ben beceremem, şifremi söyleyeyim, sen benim maaşımı çek veya şu kadar para çek"
    Siz de insanlık diyerek çekiyorsunuz...mesela orada hiç para gözükmüyor veya 10 lira gözüküyor kadın veya adam
    İMDAAAAT param çoktu hepsini çekmiş!" diyor. Artık sonra ne oluyor bilemiyorum...polis filan herkes size hırsız muamelesi yapıyor...nasıl ispatlarsınız bilemiyorum o yüzden ASLA böylelerine yardım etmiyorum, çok sık da benden istediler, şimdiye kadar rahat 10 yaşlıyı reddettim. Çoğu kadındı. "Teyze git bankanın güvenlikçisi yardım etsin" dedim.

    Geçmiş olsun çok....:(

    YanıtlaSil
  2. enteresanmış evet yaaa ama dede de biraz kırık belli yazık o amcaya yaa herhalde arabayı kullanan kadın da dededen bıkmış felan yani :) iyi barik yardım etmeyek artık sağol uyarı oldu baak :)

    YanıtlaSil
  3. Gecmis olsun hem annenize hem size 😊

    YanıtlaSil
  4. Ne kadar da acı verici bir durum. Eskiden diye başlayan cümleler kurmayı sevmem ama eskiden ....
    İnsanların dalga geçtiği bir görüşüm var: İnsanların hâlâ birbirine güvendiği bir köy yada kasaba bulup orada yaşamalı. Şehirde yaşamak insanın değer yargılarını zorluyor, değiştirmek zorunda kalıyor. Bir kişi yardıma muhtaçken yardım etmekten korkar duruma gelmek ve zamanlar görmez olmak çok acıklı değil mi ve de gönlü yani içimizdeki saf ve temiz olan tek şeyi yaralayıcı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ziyaretiniz için çok teşekkür ederim ve yorumunuzu kaçırdığımız için üzüldüğümü belirtmek dilerim. ayarı hemen değiştirdim ve artık dilediğiniz şekilde yorumunuzu paylaşabilirsiniz :)
      bu arada yorumunuzu merakla bekliyor olacağım ^^

      Sil
  5. Ben olsam ben de yardım ederdim.Her tür insan var tabi ama böyle paranoyaklaşırsak da iyice yalnız kalırız.Sana da çok geçmiş olsun....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana da böyle davranmak yakışırdı.Tebrik ediyorum seni :)

      Sil
  6. Annenize geçmiş olsun...diğer konuda haklısınız. Bende çekiniyorum yardım konusunda. Bir suçlanmak var, bir de o kişi tarafından bir şekilde zarara uğratılmak. Zaman nasıl bu kadar kötüleşti, insanlar bu kadar sevgisizleşti bilmem.

    YanıtlaSil
  7. Öncelikle annenize çok geçmiş olsun, Allah şifa versin, başınızdan eksik etmesin.
    Olaya gelince, ayy dedim bu ne böyle. Cidden böyle insanlar var mı ya? Allahtan durakta insanlar varmış da olay büyümemiş. Cidden birine yardım ederken de birinden yardım alırken de iki kere düşünmek lazım bu devirde...

    YanıtlaSil
  8. Yıllar önceydi , ablam İstanbul'a gelmişti iki kızkardeş geziyorduk. Biri yere yuvarlandı. Ablam yardım için k oşuyordu ki kolundan tuttum. Numara yapıyor olabilir, biraz izle, en olmadı cebimde param yok der üstüne kalır dedim. Ablam da bana hayretle baktı ve "bu onun terbiyesizliği olur ama gitmezsem ben insanlığımı yitirmişim demektir" dedi. Anadolu ve İStanbul farkı o günlerde vardı en azından ama şimdi hırsız her yerde , kötü niyet her yerde, iyilik yapmaktan çekinmek her yerde...

    Üzgünüm.

    YanıtlaSil
  9. Anneye çok geçmiş olsun. Yardım konusunda ise birkaç kez düşünüp öyle karar vermeye başladım ne yazık ki...

    YanıtlaSil
  10. Televizyonda izledim suriyeli gençlere yardım etmek için biradam onları eve almış evi soyup adamıda öldürmüşler çok üzüldüm zor zamnlar bunlar bu arada seni mimledim yapmazsan darılırım sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. İnsanlar kantarın topuzunu iyiden iyiye kaçırmaya başladılar. Yaşlı olanların yaştan dolayı unutmaları mümkün de, bunu genç birisi yaparsa o zaman halimiz harap...Geçmiş olsun.

    YanıtlaSil

YORUM UYARISI : Yorumlara link ve telefon numarası bırakmak ve küfür,hakaret vb gibi suç unsuru olabilecek yazılar yazmak yasaktır..Tespit edilirse yayınlanmaz..