4 Eylül 2018 Salı

İnternetten öyle bir yetişkin içerik izledi ki izleyenler önce..

                                             Anne,çocuk ve.. (1)

Hintli erkek ve kızların beyazlaşması üzerine..

Konuya geçmeden önce konuyu gündeme almama sebep olan bir gelişmeyi açıklamak istiyorum..Siz de biliyorsunuz Türk kanallarında son zamanlarda bir HİNT dizisi furyası var..Ara sıra Hint filmleri de yayınlanıyor..Ben de zaman zaman izliyorum bu Hint dizisi ve filmlerini..

Hint filmlerini ve özellikle Hint dizilerini izlerken benim dikkatimi çeken bir şey oldu.. O da Hintli erkek ve kızların pürüzsüz cilt beyazlığına sahip olmasıydı..

"Acaba",dedim "Sadece sinema ve dizi sektörü olduğu için mi Hint dizi ve filmlerinde oynayan erkek ve kadın aktrislerin ciltleri bu şekilde bembeyazdı?"

"Olabilir" dedim.."Neden olmasın ki?" Ben şahsen Hint yerlilerine baktığımda yarı siyah yarı beyaz karışık (karma) cilt yapısına sahip olan bir ırk olarak görüyordum..

Ve bu ırkın siyah cilt yapısından dolayı olacak ki,asırlar (Millattan bilmem kaç bin yıl) önce Hint yerlilerinin Afrika kıtasından Asya topraklarına ya kara yada deniz yolculuğu ile geçiş yapmış olabilecekleri kanısına da varmıştım..

Ziraa bu Asya bölgesinde siyah-beyaz cilt yapısında bir özelliğe sadece Hint yerlileri sahip değildi..Başta Afganistan,Bangladeş ve Pakistan olmak üzere pek çok Asya kökenli ülke yerlilerin cilt yapılarının siyaha yakın beyaz bir özellikte olduğunu hemen hemen hepimiz biliyoruz..

Acaba,bu bölgede yaşayan ülkelerin yerli halklarının siyah-beyaz (karma) bir cilt yapısına sahip olması,bu yerli halkların asırlar önce Afrika'dan buraya gelmesinden dolayı mıdır? Yoksa Asya'daki aşırı sıcaklık mı buna sebep olmuştur? Böyle bir ihtimal de var..

Ama ben "insanlığın Orta doğu'dan dünyanın dört bir yanına dağılmasını" gerekçe göstererek,Asya bölgesindeki ırkların Orta doğu veya Afrika'dan buraya gelmiş olabileceklerini tahmin ediyorum..

Herneyse..İşte ben şahsen bu nedenlerden dolayı Hintli yerlilerin siyah-beyaz bir cilt yapısına sahip olabileceğini düşünürken,öte yandan Hint yerlilerinin şimdi neden beyazlaşmak üzere olduğunu da düşünmeye başlamıştım..Hintli yerlilerini hep siyaha yakın beyaz bir ırk olarak görürdüm..Karışık karma bir cilt yapısına sahiptiler..Ve gerçekten de halen bile hem Hintlilerin hem de diğer ülkelerin yerlilerine baktığımızda siyah-beyaz karma bir cilt yapısına sahip olduklarını görebiliyoruz..

Ancak Hint yapımı film ve dizilerini izlediğim de ise hem erkek hem de özellikle kız ve kadınların neredeyse siyahlıklarından eser bile olmayacak şekilde beyaz bir cilt yapısına sahip olduklarını fark etmeye başlamıştım..

Gerçekten bu beni çok şaşırtmıştı..Belki de bu nedenle Hint film ve dizilerinin bu denli çok tutmasının sebebi bu olabilirdi,herhalde..İnsanlara çok değişik gelmiş olabilirdi..Ziraa bana çok değişik gelmişti..Bana geldiyse büyük olasılıkla diğer milyonlarca izleyiciye de değişik gelmiş olabilirdi..İzleme oranlarına baktığımız da bu gerçeği insan fark edebiliyor.Şahsen ben bu şekilde anladım..

Garip bir "yetişkin içerik uyarısı" videosu..

                                                       İnternette içerik izleyen çocuk (1)

Herneyse..Hint dizilerinde aktrislerin bu denli beyaz olması beni,internetten Hint film ve dizilerini araştırmama neden olmuştu..Araştırırken ise yukarıda başlıkta ve resimde verdiğim garip bir videoya rastlamıştım..

Videoyu ilk izlediğimde hem video yazı başlığı hem de içerik açısından; "Büyük olasılıkla çocukları internetteki "yetişkin içerikli" yayınları izlenmesini engellemek konusunda aileleri bilinçlendirme videosu" olarak algılamıştım..

                                                              Kızgın Hintli bir Anne (1)

Video içeriği kısaca şöyle; "Küçük bir kız çocuğu internette yetişkin içerikli! bir video/yayın izlerken,anne odaya girip onu görür ve çocuğu dövmeye başlar..Baba sesleri duyunca odaya gelir,anneyi engeller..Anne çocuğun internetten yetişkin içerikli ****** izlediğini söyleyince,baba da çocuğu dövmeye başlar.."

Yetişkin içerikli olan ****** kısmı düşündüğünüz gibi değil işte.. (Bakın çocuk internetten ne izliyormuş? Anne baba çocuğu neden dövüyormuş?)

Video Hintçe olduğu için pek anlamamıştım konuşulanları..Ancak İngilizce alt yazı çevirisi de yapılmıştı..Ben bunu Türkçe alt yazı olarak değiştirdim..Ve gerçeği o anda anlamıştım..

Yorumcuların video altına "meclis toplantılarının yetişkin içerikli olduğu" konusunda birleşmesi.. Ne alaka dedim..

Videonun altındaki yorumlara da göz atmıştım ama pek bir şey anlamamıştım..Ziraa yorumcular sürekli olarak,"Hint meclisindeki tartışmalardan ve yetişkin içerikli konuşma ve sataşmalardan,kavgalardan" bahsediyordu..

Ben de salak salak "Ya ne alaka,meclis toplantısı falan..Bu video başka bir şey anlatıyo siz meclis toplantısından falan bahsediyosunuz,bir acayipsiniz ha.." diye düşünmeye başlamıştım..

Video alt yazısını Türkçe ile değiştirince hemen çaktık meseleyi..

Ama video alt yazısını Türkçe ile değiştirince hemen çaktık meseleyi..Meğersem video,"Hint meclisindeki bol bol geçen küfürlü konuşmaları ve çocukları bundan uzak tutmak amacıyla" dikkat çekmek için yayınlanmış..✔ 

Yani,video da anne ve babanın çocuğu dövmesinin nedeni de "çocuğun,internetten meclis toplantılarını izliyor" olmasıdır.. Video da geçen "adult" yani "yetişkin içerikli video/yayın,meclis toplantıları" için kastedilmiş..

Durum böyle olunca yetişkin içerikli küfürler konusunda TBMM'nin eline kimse su dökemez herhalde.. Maalesef..

Durum böyle olunca benim aklıma TBMM'deki toplantılar da geçen "bol bol yetişkin içerikli küfürlü kavga ve sataşmalar" geldi..Eminim sizin de gelmiştir..Yani ne diyeyim..Bizimkilerin bol bol yetişkin içerikli küfürlü, kavgalı,sataşmalı toplantıları konusunda hiç kimse TBMM'nin eline su bile dökemez herhalde..Maalesef..

YARIŞMA YAPSINLAR BARİ..

Ülkelerdeki meclislerde geçen adult (yetişkin) içerikli küfürlü sataşmalar konusunda ülkeler bir araya gelsin de bari bir yarışma düzenlesinler.."Meclislerde en baba yiğit yetişkin içerikli küfürleri kim yaparmış" birbirlerine göstersinler.."Birinci gelene ne ödül verilsin",valla bilemedim şimdi..

CEVAP / SORU : 18 yaşından küçüklerin TBMM toplantılarını izlemesi yasaklansın (mı?)

Tv'de TBMM toplantıları "Yetişkin içerik" uyarısı olarak yayınlanırsa..Ne hissedersiniz? Çok acayip bir durum olurdu herhalde..

Ne kadar doğru olur bilemiyorum ama "çocukları meclis toplantılarındaki yetişkin içerikli küfürlerden koruyabilmek" için öncelikli olarak "tv kanallarında meclis yayınlarının yasaklanması" yada "18 yaşından küçüklerin izlemesi sakıncalı" işaretinin konulması gibi seçenekler yerine getirilebilir..Ama bu sefer de "Mecliste olup bitenler ne? Perde arkasında neler dönüyor?" gibi şüphelere yol açması da muhtemel olabilir..Her neyse bu ilerde ele alınabilecek bir mesele..

Hintli yapımcılar Türkiye'de meclis toplantılarında geçen "yetişkin içerikli bol küfürlü geçen bağırışıp sataşmalar" vs gibi munzır durumlar yaşandığı gibi, Hindistan meclis toplantılarında da aynı şeylerin yaşanması üzerine,"çocukları bu küfürbaz meclislerden uzak tutmak" amacıyla şakayla karışık ama ciddi bir bakış açısıyla böyle bir video hazırlamışlar..Gayette başarılı olmuşlar..✔ Hindistan'da meclis yayınları tv kanallarında yasak mı acaba,çok merak ettim şimdi? Her neyse..

Videoyu Türkçe alt yazı olarak izlemek için talimatları uygulayın lütfen..

Sevgili arkadaşlarım..Hemen altta videoyu vereceğim..İster kaynağına gidin izleyin ister burada izleyin..Nerede izlerseniz izleyin sizler de videoyu Türkçe alt yazılı olarak izlemek istiyorsanız,vereceğim şu talimatları uygulayın derim..

Türkçe alt yazı ile izlemek için ilk önce;

Videoyu izlerken,videonun SAĞ ALT köşesindeki "Alt yazılar"a tıklayın..Daha sonra..
("Altyazı" seçeneği otomatik olarak "İngilizce" olarak çıkacaktır..Bunu değiştirmek için;)

AYARLAR kısmına (ÇARK simgesine) tıklayın..Daha sonra..
"Altyazılar (1) İngilizce >" yazan yere tıklayın..Daha sonra..
En altta "Otomatik Çevir"e tıklayın..Daha sonra..
Buradan en aşağıya doğru inerek Türkçe dilini seçin..İşte hepsi bu kadar..
Konuşmaları Türkçe alt yazı olarak okuyabilirsiniz..

Haydi size iyi seyirler dilerim..Sağlıcakla kalın dostlarım..E.Y.



KAYNAKLAR:
---------------------
(1) Video ve resimler;
Adults Only Telugu Short Film by Murali Vemuri | Latest Telugu Short Films | Khelpedia
https://www.youtube.com/watch?v=qh9iM0hemy4
ET:04.09.2018
Adults only || English Short Film || by Murali Vemuri
https://www.youtube.com/watch?v=gm1hnpVNYNw
ET:04.09.2018

✔ Blogger Author by Ertuğrul Yıldırım 🙂💓

12 yorum:

  1. Hahahaha, ya bir de trajikomik çocuğu niye dövüyorlar yani işin çözümü dayak mı Hintlilere göre öyle demek ki:((güler misin ağlar mısın? Bu arada o cilt beyazlatma ne kadar yanlış bir şey, Michael Jackson da yapmıştı zencilik, siyah ten, Hintliler gibi koyu esmer ten maalesef beğenilmiyor:( yaptıranlara üzülüyorum yamasa ömür boyu komplekse kapılacak:( herkes doğuştan sarı saçlı, renkli gözlü olsaydı keşke de kimse kimseye özenmeseydi:))))

    Elinize sağlık yine kapsamlı bir çalışma yapmışsınız...:)

    YanıtlaSil
  2. Değindiğiniz konulara hayranım cidden. Her yazınızı merakla okutuyorsunuz. :) Televizyon sektöründe ten rengi, vücut ölçüleri konusunda her ülkede dayatmalar yapılıyor ne yazık ki. Bu arada meclis konuşmalarının bu içerikte verilmesine diyecek sözüm yok. O makamda insanların topluma örnek olması gerekirken bu tür yaptırımlara sebep oluyor olması hiç hoş değil ve dediğiniz gibi bizim ülkemizin de aşağı kalır yanı yok.

    YanıtlaSil
  3. Ben bu tür garabetleri sadece Ülkemizde yaşanıyor zannediyordum, meğer dünyada da örneği varmış..
    Yeni Dönem Müge Anlı programı dün itibariyle başladı bende uyanma saatim olan 10:30 - 11:00 sularını saat 9:30 civarına çektim :) bugün yayınlanan Müge Anlı programının neredeyse yarısı Charlie Chaplin filmleri gibi sessiz sinema modunda geçti.. ota - bota engel koyan R..tük zihniyetinin, Meclis oturumlarına ses edememesi düşündürücü....

    YanıtlaSil
  4. Dünyada küfür etmeyen millet yok sanırım :) O da bir deşarj yolu :) Bu konuda hatta 2 yıl önce yazı yazmıştım :)
    https://www.dahamutluyuz.com/2016/08/neden-kufur-etme-geregi-duyarz.html
    Çok okunan yazılarımdan oldu bu yazı :)

    YanıtlaSil
  5. Yazdığınız her yazıda hem gülümsetiyor, hem de bilgilendiriyorsunuz. Her yazınız okuyanın dikkatini yazıda topluyor, her cümlede karşımıza yeni bir sürpriz mi çıkacak beklentisi yaratıyor. Michael Jackson' dan öğrenmiştik beyazlatma işlemini. Meclis konusunda da çok haklısınız. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Çocuğu küfürden korurken özgüvenini sarsmak. Dövmek yanlışa ne derece çözüm olur ki...

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Ertuğrul Bey,

    Anladığım kadarıyla Hindistan'da da cilt rengi üzerindeki fantazi arayışları insanlara empoze ediliyor. Bunun bir sektör olduğunu düşünüyorum. Aynı zamanda da insanların ruhlarına ezikliği yerleştiriyorlar.. Bir de Batı'ya karşı duyulan hayranlık hiç bitmesin. Dolayısıyla insanın bulunduğu coğrafyaya uygun evrimleşmesinin sonucu olması gereken konumu keyfe keder değiştirmeyi marifet saydırıyorlar! CEHALET ve EZİKLİK böyle bir şey olsa gerek. Saygılarımla...

    YanıtlaSil
  8. tam bir komedi gerçekten, ama mecliste küfürlü konuşmalar konusu gerçekten ibretlik, çok teşekkürler paylaşımınız için:)

    YanıtlaSil
  9. Yazık yaa çocuğu niye dövmüşler ki hiç suçu yok,kıyamadım.Cilt beyazlatma işlemi aslında riskli bir işlem keşke yapmasalar:)
    Kapsamlı yazınız için emeğinize sağlık Ertuğrul Bey 😊

    YanıtlaSil
  10. ha haaa yetişkin içerik ha haaaa yetişkinler evet küçüklerden daha terbiyesiz işte demek kiii :)

    YanıtlaSil
  11. Cocugu dövmeleri en sacma kisim ama hindistanda geri gelmis ülkelerden biri iste 🙄

    YanıtlaSil
  12. Meclis toplantısı izliyor diye çocuk dövmek... Ne biliyim komik bence ya :D Yani çocuk dövmek çok kötü bir şey tabii ki. Hele hele böyle bir sebep için dövmek! Yani aslında komik değil, trajikomik. Hint kültürü gerçekten bize uzak bir kültür. Onları çok anlayamıyorum. Mesela şu beyaz ten konusu. Siz söyleyince dikkatimi çekti. Yani o da garip bir olay. Dediğim gibi Hintlileri pek anlayamıyorum.

    YanıtlaSil

YORUM UYARISI : Yorumlara link ve telefon numarası bırakmak ve küfür,hakaret vb gibi suç unsuru olabilecek yazılar yazmak yasaktır..Tespit edilirse yayınlanmaz..