![]() |
İnternet servis sağlayıcı telekom şirketlerinin, müşterilerini haberleri olmadan hileli yollarla başka uygulamalara abonelik sağlaması.. Temsili görseller (1,2,3) |
"Aman Dikkat! İnternet servis sağlayıcı telekom şirketleri, sizi, haberiniz (ve izniniz) olmadan bir yerlere abone yapmış olabilir. Haberiniz dahi olmadan buralara ücret ödüyor olabilirsiniz. Faturalarınızı detaylıca kontrol edin."
İnternet servis sağlayıcı bir telekom şirketinin bir müzik uygulamasına hileli yollardan abonelik toplamasıyla ilgili bir örnek verelim.. (Yaşanmış bir hikaye - Tahmini yüzlerce mağdurdan biri..)
Müşterinin haberi ve izni olmadan, kişisel kimlik bilgilerinin kullanılması ile başlatılan müzik uygulaması abonelik süreci..
Bir telekom şirketinin internetini kullanan ve internet taahhüdü bitmek üzere olan bir abone... İnternet taahhüdünü, internet kanalı aracılığıyla (şirketin kendi sitesinden) 1,8 yıl kadar yeniletir. Yenilettiği aynı gün, cep telefonuna; "....bilmem ne müzik uygulamasına aboneliğiniz başlamıştır. İptal etmediğiniz sürece aylık bilmem ne kadar ücret faturanıza yansıyacaktır....' vs vs diye buna benzer bir mesaj gelir..
İnternetinin taahhüdünü yenileyen müşteri, neye uğradığını şaşırır! Halbu ki, kendisi böyle bir uygulamaya onay vermemiştir. Böyle bir müzik uygulaması aboneliği, ne internet taahhüdünde ne de diğer sözleşmelerde vardır. Hatta müşteri böyle bir müzik uygulamasının varlığından, ilk defa kendisine gelen bu mesaj sayesinde haberdar olur..
Önce nedir, necidir diye, bu müzik uygulamasını araştırır. Malum internet sağlayıcı telekom şirketinin resmi sitesinde, bu müzik uygulamasını ve detaylarını görür. Aylık bir ücret karşılığında bu 'müzik uygulamasına abonelik' sağlanılıyormuş! Müşterilerinin faturalarına yansıtarak, üyelik topladığını gördü.. Yani sizin anlayacağınız bu telekom şirketi, müzik uygulamasına aylık ücretli olarak (aylık ücreti müşterilerin faturalarına yansıtarak) üyelik topluyormuş.
Buraya kadar herşey normal gibi görülüyordu ama... Sizin haberiniz ve izniniz dahi olmadan.... Sizin telekom şirketindeki kişisel ve özel kimlik bilgilerinizi kullanılarak, sizi bilmem ne absürük müzik uygulamasına abone yapması... Bu resmen sahtekarlık ve dolandırıcılık değil de nedir? Haberiniz ve izniniz olmadan, hileli yollardan (örneğin hediye ve ücretsiz bahanesiyle) sizi herhangi bir yere abone yapıyor.. Böyle hileli yollara başvuran, telekom şirketi, sizin verilerinizi kullanarak ne tür sahtekarlıklar ve dolandırıcılıklar yapmaz ki?
-- Müzik uygulaması hediyeymiş! Hay hediyeniz batsın!
Aynı gün, telekom şirketinin MH telefonunu arar ve itiraz eder. 'Haberim ve iznim olmadan yapılan müzik uygulaması aboneliğinin derhal iptal edilmesini, aksi taktirde tüketici mahkemesine şikayet edeceğim!' diye buna benzer şeyler söyler. MH elemanı, 'Sayın abonemiz, (lütfen sakin olunuz!), bu müzik uygulaması telekom şirketimizin müşterilerimize bir hediyesidir. Taahhüt sonuna kadar ücretsiz olarak kullanabileceksiniz!' vs vs diye buna benzer ifadeler kullanınca...
Müşteri o anda tuzağa düşer ama farkında değildir, bu telekom şirketinin 'HEDİYESİ ve ÜCRETSİZ' olmasının getirdiği cazibeye aldanır ama yine de sorar 'yani faturaya falan yansımayacak değil mi?' der.. MH'de balığı yakaladığını düşünür herhalde, 'evet, yansımayacak, ücretsiz olarak kullanacaksınız!' der. Bunu duyan müşteri, 'Peki, tamam öyleyse sorun yok! Madem böyle bir hediye verilmiş, kullanalım bari!' der.. (Tabii ifadeler tam olarak böyle değil ama buna benzer, yakın ifadelerdir..)
Dediğimiz gibi müşteri burada tuzağa düşer ama farkında değildir. Bahsedilen müzik uygulamasını meraktan indirir ve açar. Ancak girmek için ayrıyeten üyelik ve şifre falan ister. Müşteri ayrıyeten buraya üyelik açmak için şifre girer. Şifreyi telekom şirketinin tek seferlik şifresini kullanarak alır ve bunu kullanır. Böylece üyeliği başlamış olur...
Müşterinin haberi ve izni olmadan, kişisel kimlik bilgilerinin kullanılması ile başlatılan müzik uygulaması abonelik süreci..
Bir telekom şirketinin internetini kullanan ve internet taahhüdü bitmek üzere olan bir abone... İnternet taahhüdünü, internet kanalı aracılığıyla (şirketin kendi sitesinden) 1,8 yıl kadar yeniletir. Yenilettiği aynı gün, cep telefonuna; "....bilmem ne müzik uygulamasına aboneliğiniz başlamıştır. İptal etmediğiniz sürece aylık bilmem ne kadar ücret faturanıza yansıyacaktır....' vs vs diye buna benzer bir mesaj gelir..
İnternetinin taahhüdünü yenileyen müşteri, neye uğradığını şaşırır! Halbu ki, kendisi böyle bir uygulamaya onay vermemiştir. Böyle bir müzik uygulaması aboneliği, ne internet taahhüdünde ne de diğer sözleşmelerde vardır. Hatta müşteri böyle bir müzik uygulamasının varlığından, ilk defa kendisine gelen bu mesaj sayesinde haberdar olur..
Önce nedir, necidir diye, bu müzik uygulamasını araştırır. Malum internet sağlayıcı telekom şirketinin resmi sitesinde, bu müzik uygulamasını ve detaylarını görür. Aylık bir ücret karşılığında bu 'müzik uygulamasına abonelik' sağlanılıyormuş! Müşterilerinin faturalarına yansıtarak, üyelik topladığını gördü.. Yani sizin anlayacağınız bu telekom şirketi, müzik uygulamasına aylık ücretli olarak (aylık ücreti müşterilerin faturalarına yansıtarak) üyelik topluyormuş.
Buraya kadar herşey normal gibi görülüyordu ama... Sizin haberiniz ve izniniz dahi olmadan.... Sizin telekom şirketindeki kişisel ve özel kimlik bilgilerinizi kullanılarak, sizi bilmem ne absürük müzik uygulamasına abone yapması... Bu resmen sahtekarlık ve dolandırıcılık değil de nedir? Haberiniz ve izniniz olmadan, hileli yollardan (örneğin hediye ve ücretsiz bahanesiyle) sizi herhangi bir yere abone yapıyor.. Böyle hileli yollara başvuran, telekom şirketi, sizin verilerinizi kullanarak ne tür sahtekarlıklar ve dolandırıcılıklar yapmaz ki?
-- Müzik uygulaması hediyeymiş! Hay hediyeniz batsın!
Aynı gün, telekom şirketinin MH telefonunu arar ve itiraz eder. 'Haberim ve iznim olmadan yapılan müzik uygulaması aboneliğinin derhal iptal edilmesini, aksi taktirde tüketici mahkemesine şikayet edeceğim!' diye buna benzer şeyler söyler. MH elemanı, 'Sayın abonemiz, (lütfen sakin olunuz!), bu müzik uygulaması telekom şirketimizin müşterilerimize bir hediyesidir. Taahhüt sonuna kadar ücretsiz olarak kullanabileceksiniz!' vs vs diye buna benzer ifadeler kullanınca...
Müşteri o anda tuzağa düşer ama farkında değildir, bu telekom şirketinin 'HEDİYESİ ve ÜCRETSİZ' olmasının getirdiği cazibeye aldanır ama yine de sorar 'yani faturaya falan yansımayacak değil mi?' der.. MH'de balığı yakaladığını düşünür herhalde, 'evet, yansımayacak, ücretsiz olarak kullanacaksınız!' der. Bunu duyan müşteri, 'Peki, tamam öyleyse sorun yok! Madem böyle bir hediye verilmiş, kullanalım bari!' der.. (Tabii ifadeler tam olarak böyle değil ama buna benzer, yakın ifadelerdir..)
Dediğimiz gibi müşteri burada tuzağa düşer ama farkında değildir. Bahsedilen müzik uygulamasını meraktan indirir ve açar. Ancak girmek için ayrıyeten üyelik ve şifre falan ister. Müşteri ayrıyeten buraya üyelik açmak için şifre girer. Şifreyi telekom şirketinin tek seferlik şifresini kullanarak alır ve bunu kullanır. Böylece üyeliği başlamış olur...
(Bu, büyük olasılıkla telekom şirketi ile müzik uygulamasının, hileli yollarla müşteri aboneliği kazanmalarını resmiyete dökebilmek için muhtemelen bu 'yeniden abonelik için giriş yapılması' tuzağı gibi görülüyor. Yani eğer siz, sonradan itiraz ederseniz, işte bu müzik uygulamasına girişiniz 'Aboneliği siz kendiniz başlatmışsınız!' gibi buna benzer sözlerle, bu davranışınızı delil olarak kullanılacaktır.. Ama tabii kesin emin değiliz, muhtemelen bu da olabilir..)
Neyse, müşteri müzik uygulamasına girer ve profiline bakar, profilinde 'internet taahhütlü premier kullanıcı' gibi buna benzer yazıyı görür. Burada herhangi bir ücret ödeneceğine dair bilgi de yoktur. Aradan zaman geçer.. (1 /2 ay bilemedik 3 ay falan geçer..) Bu süre sonunda uygulamaya güncelleme gelir. Güncellemeden sonra, "uygulamanın ücretli olduğuna ve iptal edilmediği sürece şu şu kadar ücret faturanıza yansıyacağına" dair buna benzer bir bilgiyi görür.
Tabii hemen bunu MH'a bildirir. MH, "muhtemelen bu her kullanıcıya gönderildi ama sizin için yine halen ücretsiz olduğunu' vs vs buna benzer şeyler daha söyler. Müşteri, yine buna inanır, 'tamam' der.
Neyse, müşteri müzik uygulamasına girer ve profiline bakar, profilinde 'internet taahhütlü premier kullanıcı' gibi buna benzer yazıyı görür. Burada herhangi bir ücret ödeneceğine dair bilgi de yoktur. Aradan zaman geçer.. (1 /2 ay bilemedik 3 ay falan geçer..) Bu süre sonunda uygulamaya güncelleme gelir. Güncellemeden sonra, "uygulamanın ücretli olduğuna ve iptal edilmediği sürece şu şu kadar ücret faturanıza yansıyacağına" dair buna benzer bir bilgiyi görür.
Tabii hemen bunu MH'a bildirir. MH, "muhtemelen bu her kullanıcıya gönderildi ama sizin için yine halen ücretsiz olduğunu' vs vs buna benzer şeyler daha söyler. Müşteri, yine buna inanır, 'tamam' der.
(Müşteri 'tamam' der ancak iyice huylanır. İnternette bu bahsedilen müzik uygulamasını derinlemesine araştırır. Bu müzik uygulamasının internet şirketi ile bağlantısının ne olduğunu araştırırken.. Malum telekom (internet) şirketinin, onlarca (belkide yüzlerce /binlerce artık bilemicez araştırılması lazım) müşterisini, "haberleri ve izinleri olmadan
bu müzik uygulamasına abone yaptığını ve müşterilerinin hiçbirinin bu
müzik aboneliklerini iptal edemediklerini ve bundan dolayı şikayetlerin
çok fazla olduğunu" görür.
Müşteriler, kendilerine 'bu
müzik uygulamasının hediye olarak verildiğini ancak istemediklerini,
uygulamadan iptal edemediklerini ve MH elemanlarının da iptal
etmediklerini' vs buna benzer şikayetlerini dile getirmişlerdi. Yani müşteri "kendisi istese de aboneliği iptal edemiyor ve MH tarafından da iptal edilemiyormuş!" Şu saçmalığa bakar mısınız? Hediye olarak verilen absürük uygulama, resmen tehdide dönüştü.. Ne iptal edebiliyorsunuz, ne de iptal ediyorlar.. "Hediye de taahhüt yerine geçti!" gibi birşey oldu.. 'Hediye abonelik ömür boyu üyeliğe dönüştü' gibi resmen!)
-- Hani faturaya yansımayacaktı?!
Müşteri, bundan sonra iyice huylanır. Tekrar MH'i aramaz çünkü daha yeni aramıştı ve 'ücretsiz olduğunu, faturaya yansımayacağını' vs söylemişlerdi. Ancak 'iptal etmek'
ile ilgili bir bilgi edinememişti.. Ayrıca ilginç birşey daha olur.. MH
elemanları, faturaya yansımayacağını beyan etmişlerdi ancak öyle
olmadı. Müşteri, faturayı incelediğinde, bu müzik uygulamasına abonelik ( /başka bir kesinti) adı altında bir ücret kesildiğini gördü. Müşteri, adeta şoke olmuştu. 'Hani, faturaya yansımayacaktı?'
Evet, faturaya yansımıştı.. Telekom şirketi, müzik uygulamasına abonelik adı altında yapılan 'uygulama abonelik ücretini',
faturadan tahsil ediyordu. Ancak burada ilginç olan birşey vardı..
Faturadan tahsil edilen üyelik ücreti, taahhüt edilen belli ücret içinden
yapılıyordu. Yani ayrıca bir 'üyelik ücreti' ödenmiyordu. Yani, diyelim ki internet taahhüt edilen internet ücreti miktarı aylık 400 TL ise, siz de aylık 400 TL ödüyorsunuz; yani ayrıyeten uygulama abonelik ücreti ödemiyorsunuz.. Buraya kadar herşey güzel.. Ancak, müşteriye yalan söylenmişti; 'faturaya yansımayacak' diye.. Ama faturaya yansıdı.. Ve diğerleri de var.. Bakın ondan sonra neler oluyor neler?!
-- Bu 'faturaya yansıma ve iptal etme' gibi sorunları öğrenmek için...
Burada da çok büyük bir hata daha yapar.. (Telekom şirketlerinin şikayet forumları, MH elemanlarının 'müşterilerle dalga geçen yerler haline gelmiş' gibi görülüyor..)
Telekom şirketinin kendi sitesindeki 'müşteri şikayetleri formuna' şikayet ve dileklerini açıklar. Önce 'uygulamadaki ücretli yazısının kaldırılmasını, rahatsız olduğunu, bu faturaya yansıma olayını vb bunları öğrenmek istediğini, eğer ayrı bir ücret olursa uygulama aboneliğinin iptal edilmesini' vs vs buna benzer sözlerle uygulama ile ilgili sıkıntılarını dile getirir. Ayrıca 'uygulamadaki ücretli kısmının nasıl düzeltileceğini' vb konusunda iyi niyetinden dolayı kendince tavsiyelerde bulunmaya çalışır.. Bu, bu şekilde birkaç sefer sefer yazışmalar devam eder.
Sonra MH'in bir cevap mesajında 'uygulamayı taahhüt süresince ücretsiz olarak kullanabilirsiniz, iptal etmediğinizde taahhüt sonrasında faturanıza yansıtılacaktır.' vs vs gibi buna benzer ifadelerle karşılaşır. Müşteri, bunu da okur ancak iyice huylanır. Huylanmasının nedenlerinden biri zaten uygulamada sorunlar var ve internetteki 'müşteri şikayetlerinin' olması yetmiyormuş gibi...
Cevapları
veren görevli MH elemanının (/görevli yetkili birinin) yazıları, ne 'Türkçe yazım kurallarına' uyuyordu ne de 'resmi kurumlarda geçen yazışmalara' benziyordu. Cevap yazıların neredeyse hepsi, o kadar baştan sıvamaydı ki... Resmen dalga geçer gibi 'klavye çobanlığı' yapıyor gibiydi..
-- Tuzak olduğunu anlamak ve tehdit edilmek..
Müşteri, bunun farkına varmıştı.. En sonunda müşteri 'haberi
ve izni olmadan yapılan müzik uygulaması aboneliğinin iptalini aksi
taktirde CİMER ve tüketici mahkemesine şikayette bulunacağını' vs vs buna benzer ifadelerle şikayet ve talep oluşturur.
Cevabında, ne söyler de beğenirsiniz? : "Yaptığımız
araştırmalarımız sonucunda müzik uygulaması aboneliğinin uygulama
aracılığıyla kendinizin başlattığı tespit edilmiş olup, taahhütten önce
iptal edilmesi halinde ücretsiz olarak kullandığınız sürenin ücretini
cayma bedelini faturanıza yansıtılacağını....' vs vs buna benzer ifadelerle adeta müşteriyi tehdit etmeye başlar.
Müşteri, bu mesajdan sonra neye uğradığını şaşırır.. Adamlar resmen tehdit ediyordu.. Hem haberi ve izni olmadan kendisini müzik uygulamasına abonelik başlatıyorlardı hem de 'bu aboneliği kendisinin başlattığını ileri sürerek, iptal edilmesi halinde cayma bedeli çıkartılacağına' dair mesaj vererek adeta tehdit etmeye başlamışlardı..
---------------
-- Hem suçlular hem de güçlüler!
'Hem suçlular hem de güçlüler!' diye bir deyim vardır.. Bu yapılanlar çetelerin yapabileceği türden bir şeydi.. Değil mi? İnsanların haberi ve izni olmadan, hileli yollarla (hediye ve ücretsiz bahanesi kullanılarak) ücretli uygulamalara abonelik başlatan telekom şirketinin, bu yaptığına ne denir? Sahtekarlık ve dolandırıcılık değil midir?
İnsanların telekom şirketindeki kişisel verilerini, kimlik bilgilerinin, (telekom şirketleri tarafından) bu şekilde suiistimal edilmesi, kullanılması ne kadar doğrudur? Bir telekom şirketi bu hileli yollara başvurabiliyorsa.. Kişilerin kişisel kimlik verilerini (bilgilerini), başkalarına satabiliyorsa... Müşterilerinin haberi ve izni olmadan, bir müzik uygulamasına abonelik başlatması durumu, müşterilerin kimlik bilgilerinin müzik uygulamasına satılması demek değil midir?
Bir telekom şirketi, hileli yollara başvurup, müşterilerin abonelik kimlik bilgilerini kullanarak, başka başka uygulamalara abonelik başlatması... Bu telekom şirketinin, bu kimlik bilgilerini kullanarak, müşterilerini nasıl tuzakların içerisine sürükleyebileceğini bir düşünün... İnternet faturanızın kabarık geldiğini bir düşünün.. Veya kumar ve porno sitelerine, dolandırıcılara vb gibi yerlere ve kişilere kimlik bilgilerinizin satıldığını da bir düşünün.. Sizleri milyon hatta milyarlarca liralık borç tuzağına nasıl düşürdüklerini hayal edin.. Ve bunu yapanın da abonesi olduğunuz güvendiğiniz telekom şirketi olduğunu da düşünün.. Bu telekom şirketi, bu hilekarlığı yapabiliyorsa, bunları da hayli hayli yapabilmesi olanaklı değil midir?
Telekom şirketi, kendisine o kadar güveniyordur ki, adeta 'Nereye şikayet edersen et, ne CİMER ne tüketici mahkemesi, vız gelir bize!' dercesine, bunu mesajlarından ve tavırlarından anlayabiliyorsunuz.. Neden telekom şirketi, kendisine bu kadar güveniyordu ki? Devletin kademelerinde, tüketici mahkemelerinde kendileri ile işbirliği içerisinde olanlar mı vardı ki, bu kadar kendilerine güveniyorlardı? Bilemiyoruz.. Ama belli ki, bu telekom şirketini adeta çeteler ele geçirmiş gibiydi.. Bu anlaşılıyordu..
-- Buradan anlayamadığımız şey de şuydu?
Bir telekom şirketi, hileli yollara başvurup, müşterilerin abonelik kimlik bilgilerini kullanarak, başka başka uygulamalara abonelik başlatması... Bu telekom şirketinin, bu kimlik bilgilerini kullanarak, müşterilerini nasıl tuzakların içerisine sürükleyebileceğini bir düşünün... İnternet faturanızın kabarık geldiğini bir düşünün.. Veya kumar ve porno sitelerine, dolandırıcılara vb gibi yerlere ve kişilere kimlik bilgilerinizin satıldığını da bir düşünün.. Sizleri milyon hatta milyarlarca liralık borç tuzağına nasıl düşürdüklerini hayal edin.. Ve bunu yapanın da abonesi olduğunuz güvendiğiniz telekom şirketi olduğunu da düşünün.. Bu telekom şirketi, bu hilekarlığı yapabiliyorsa, bunları da hayli hayli yapabilmesi olanaklı değil midir?
Telekom şirketi, kendisine o kadar güveniyordur ki, adeta 'Nereye şikayet edersen et, ne CİMER ne tüketici mahkemesi, vız gelir bize!' dercesine, bunu mesajlarından ve tavırlarından anlayabiliyorsunuz.. Neden telekom şirketi, kendisine bu kadar güveniyordu ki? Devletin kademelerinde, tüketici mahkemelerinde kendileri ile işbirliği içerisinde olanlar mı vardı ki, bu kadar kendilerine güveniyorlardı? Bilemiyoruz.. Ama belli ki, bu telekom şirketini adeta çeteler ele geçirmiş gibiydi.. Bu anlaşılıyordu..
-- Buradan anlayamadığımız şey de şuydu?
- Telekom şirketi, neden bu absürük müzik uygulamasına, kendi müşterilerinin haberi ve izni olmadan hileli yollarla (hediye ve ücretsiz bahanesiyle) abonelik başlatıyordu?
- Bu telekom şirketinin, bu müzik uygulaması ile ilişkisi, mali çıkar ilişkisi vs ilişkileri nedir?
- Neden bu müzik uygulaması, abonelik sayılarını hileli yollarla artırmaya çalışıyordu?
Telekom şirketinin, müşterilerinin internet faturalarından , bu müzik uygulamasına ücret aktarılması ise.. Bu, muhtemelen, sadece hileli yollarla suç işlemek değil, ayrıca telekom şirketinin de zararına da yol açan bir uygulama gibi de görülebilir.. Sanki bu yollarla, 'telekom şirketi zarara da uğratılıyor' gibi görülüyor.. (Tabii işin gerçeğini bilmiyoruz, araştırılması gerekir.. )
Ancak müşterilerin haberi ve izni olmadan (hediye ve ücretsiz adı altında) hileli yollarla, bu 'müzik uygulamasına abonelik başlatması' ve hele de müşterileri adeta tehdit etmeleri... İşte burası çok endişe verici bir durum.. Müşterilerin, şahsi kişisel ve kimlik bilgilerinin bu şekilde kullanılması, suiistimal edilmesi ne kadar doğrudur? Suç değil midir?
-- Ne yapılması gerekiyor?
Öncelikli olarak... Bu müşterilerin haberi ve izni olmadan, hediye ve ücretsiz üyelik adı altında hileli yollarla müzik uygulamasına yapılan (sayısı belirsiz onlarca /yüzlerce /binlerce) tüm hediye abonelik uygulamalarının İPTAL edilmesi gerekir. "Hileli yollarla yapılan abonelikler, hukuki açıdan geçerli değildir.. Ayrıca çok ciddi bir suçtur da.. )
Ayrıca.. Müşteriler, haberleri ve izinleri olmadan "hediye" adı altında abone yapıldıkları uygulamayı kandırılarak kullandıklarından dolayı hukuki açıdan sorumlu değildirler.. (En azından, öyle olması gerektiğini umuyoruz..) Yani.. Müşterilerin, haberleri ve izni olmadan telekom operatörlerinin (ücretsiz ve hediye) söylemleri gibi hileli yollar nedeniyle 'müzik uygulamalarını kullanmaları' da, müşterilerin sorumluluğunda olan birşey değildir. Müşteriler, resmen kandırılarak, buralara girişleri yapılmış ve uygulamanın kullanılması sağlanılarak, üyelik süreçleri (yanıltıcı verilerle) sağlanılmaya çalışılmıştır. Bundan sorumlu olan sadece telekom şirketidir.. Müzik uygulamasının sahipleri (müzik şirketleri) de bu hileli yollardan abonelik sağlanılmasına ses çıkarmadıkları için ikinci dereceden de suçludurlar...
Kanımca, bu telekom şirketindeki (eğer devlet de bu işin içerisinde değilse), bir çeteleşme var gibi gözüküyor.. Bu ortaya çıkarılmalı.. Eğer çeteleşme yoksa, bir yanlışlık varsa düzeltilmeli; eğer bunlar bilerek yapılmışsa, bu suçu işleyen kişiler tespit edilmeli, gereken hukuki yaptırımlar sağlanmalı, bir daha bu tür hileli yolların yapılmaması için önlemler alınmalı ve bu özellikle hediye ve ücretsiz olarak sunulan hileli yollarla yapılan aboneliklerin hepsi İPTAL edilmelidir..
Başka bir şeyde pek aklıma gelmiyor.. Artık bir şeyler yapılmalı diye
düşünüyoruz.. Çünkü, sanmıyorsak bu hileler halen bile devam ediyor gibi
görülüyor.. Umarız öyle değildir ama bir şeyler yapılması gerekir, diye düşünüyoruz..
-----------------
NOT: Telekom şirketi ve müşteri anonim olarak verildi. Eminiz ki devlet ve emniyet kuvvetleri, eminiz bu hilekar telekom şirketini biliyordur. Çünkü, kendisi hakkında çok sayıda şikayet vardı; (şikayetvar sitesinden bile okuyabilirler..) Ayrıca yaşanmış hikayede geçen konuşmalar, tam olarak bu şekilde değilse de, buna yakın konuşmalardır. Yani kısaca yaşanmış bir hikayedir.. Saygılarımla.. E.Y. 😊
Kaynaklar;
-------------
1)https://www.pexels.com/photo/contemplative-woman-listening-to-songs-in-headphones-connected-to-smartphone-4467988/
(2)https://www.freemalaysiatoday.com/category/opinion/2021/12/22/slush-funds-and-bribes-how-money-talks-in-the-telecom-business/
(3)https://communitynets.org/content/more-just-coupon-acp-could-promote-infrastructure-investment-low-income-and-rural
Merhaba Ertuğrul bey.. İlginç bir konu, bende buna benzer şeyleri görmüştüm, şikayetvar sitesinde, hediye diye verilen abonelikleri iptal edemiyorlarmış.. hediye abonelik saçmalığına son verilmeli. Elinize sağlık..
YanıtlaSilEvet maalesef öyle, bende gördüm ama şimdi isim vermeyeyim, devlet araştırsın bulsun, çok şikayet vardı.. :(
SilA menudo es una estafa...
YanıtlaSilYes, unfortunately it is.. Thank you..😊
SilBen telekomdan ayrıldım. Ama diğerlerinin de yapmadığı şey değildir. Sürekli bir yerlerde aldatılıyoruz zaten. Alıştık artık.
YanıtlaSilŞirket ismi vermedim ama dediğiniz gibi telekom şirketlerinin hepsi aynı bence de.. :(
SilMerhabalar.
YanıtlaSilGeçmişte ben de karşılaştım ve yaşadım. Şu anda en ucuz bulduğum tarifeye telefonumu taşıdım. Akıllı fatura uygulaması yani fatura aşımı yok, aynı zamanda hattım özel ücretlenen servislere kapatılmıştır. Tarife paket bilgilerimi paylaşayım, belki düşünenler için yardımcı olur. Vodafon'da iken 168,75 TL. olan 10 GB internet, 750 Dakika görüşme, 250 SMS. Vodafone taahhüt bitimi benden 360,00TL. tarife ücretli paket önerdi. Ben de kabul etmedim ve Türkcell'den 5 GB internet, 3000 dakika görüşme ve 250 sms Esnaf Paketine numaramı taşıdım. 230,00 TL. aylık ücreti, 21,50 TL. telsiz haberleşme vergisi toplam: 251,50 TL. Vodafonun müşterisiyim bana önerdiği pakete bakın, Türkcell'in numarasını taşıyan yeni müşteriye sağladığı pakete bakın, arada ne kadar fark var? 108,50 TL. Bir yıl sonra Türkcell de aynı oyunu oynayacak, ben de bir yıl sonra tekrar ucuz bulduğum bir başka operatöre geçeceğim. Herkes hesabının peşinde, ben neden hesabımın peşinde olmayım.
Selam ve saygılarımla.
Bu bahsettiğim 'kendi müşterilerini bir yerlere ücretsiz hediye müzik vs uygulama abonelik yapma' sahtekarlığı yanılmıyorsam her telekom şirketinde olmalı. Yanlış değilse, öğrendiğim bilgilere göre, bu tür hileli yollar, telekom şirketleri tarafından genellikle 'ya internetin taahhüdünün yenilenmesinde (PC /mobilden fark etmiyor) yada telefondaki bir uygulamayı kullanarak' (ücretsiz hediye) adı altında yapılıyor ve iptal etme seçeneğini de devre dışı bırakıyorlar. Ücretsiz hediye abonelik tuzağı, neredeyse ömür boyu üyeliğe dönüşüyor.. Siz yine de faturalanızı dikkatlice inceleyin, genellikle küçük detaylarla faturaya abonelik ücretini ekleyebiliyorlar.. Verdiğiniz tarife detayları için teşekkürler.. :)
SilMerhabalar Ertuğrul Bey.
SilElbette Türkcell olmayla, onun da bu sizin izah ettiğiniz gibi müşterilerine sunduğu özel ücretlenen servisleri var. Kullanıcılar, fatura aşımı ile özel ücretlenen servislerden kaçındığı için Türkcell müşteri çekmek için bu iki özelliği yeni müşterilerine sağlama imkanı veriyor. Müşteriler de artık dikkatli olsunlar, hesabını kitabını takip etsinler ve gelişi güzel rastgele her yere tıklamasınlar. Daha dün NOW akşam haberlerinde iki banka mağduru olan mudilerin başlarına gelen haberleri dinlediğim de beynimden vurulmuşa döndüm. Bankalar mudilerini illa cep telefonu üzerinden bankacılık işlemlerini yönetmeye teşvik ediyorlar. Bana göre cep telefonu üzerinden bankacılık işlemlerini yapmak çok riskli. Az kalsın, geçenler de ben de oltaya takılıp bir başka şekilde telefon dolandırıcılığı üzerinden mağdur edilecektim. Cep telefonu yaygınlaşıp, kullanım alanları genişledikçe, dolandırıcılara da geniş bir alan üzerinde insanları dolandırma imkanı yaratıyor. İnternet bankacılığı, şu anda çok riskli bir hizmet aracı oldu. Bir adamın banka kredisi kullanmaya ihtiyacı varsa, eskisi gibi şubeye gidecek ve memurla yüz yüze kredi işini halledecek.
Bahsettiğim bu iki banka mudisinin hesaplarına girmişler, limitlerini yükseltmişler, kredi çekmişler, mevcut hesaplarındaki bakiye paralarını da bir başka hesaplara havale etmişler. Mudinin bundan hiç haberi olmuyor. Ne zaman ATM'ye gidiyor ve para çekmek istiyor, hesabının boşaltılmış olduğunu ve bir de tüketici kredisi çekildiğini öğrenince mudi oracığa yığılıp kalıyor.
Banka kendine hiç toz kondurmamakla birlikte mudiyi hatalı görüyor ve çözüm adresi olarak da yargıyı gösteriyor. Mudi ne yapsın? Adaletin, hak ve hukukun laçkalaşmış düzeninde nasıl adalet arayacak? Kaç yıl sürecek? Dolandırılan mudi için bu olay üzerine, mudiye bir bardak soğuk su içmekten başka bir alternatif kalmıyor.
Selam ve saygılarımla.
Maalesef dedikleriniz de oluyor, ortalık sahtekar kaynıyor.. Evet tüketiciler dikkat etmeli bu tür konularda, öyle here yere tıklamamalılar.. Ama dediğimiz gibi bu bahsettiğimiz abonelik durumu öyle tıklamayla ilgili değil, telekom şirketleri kendi müşterilerinin kişisel verilerini kullanarak 'ücretsiz hediye müzik' vs gibi uygulamalara kendi müşterilerini haberleri ve izinleri olmadan buralara üye yapıyorlar ve iptal etmelerini de çeşitli bahanelerle engelliyorlar.. Bu dediğimiz çok ayrı bir konu.. Geri dönüşünüz için teşekkür ederim..
SilNe denir ki. Sahtekarlık almış başını gitmiş.
YanıtlaSilEvet maalesef öyle, telekom şirketleri de bu tür hileli yollara başvurabiliyorsa eğer, halimiz harap demektir.. :(
SilGracias por la información, no sabia nada de eso.
YanıtlaSilTe dejo todo mi cariño y besos
Sí, lamentablemente lo es. :( Saludos a España. Gracias..😊
SilErtuğrul Bey yıllarca bu ülkede TV'de dolandırıcı kampanyalar düzenlendi. Şimdi onlar yöntem değiştirip internete taşındı. Hatta büyük şirketler bile artık vatandaşın cebindekini nasıl alabiliriz diye küçük puntolarla detayları gizleyerek her türlü hareketi mübah görüyorlar. Bunların karşısında hakkımızı arayabileceğimiz sağlam bir hukuk zeminimiz de yok maalesef. :(
YanıtlaSilEvet, ne yazık ki öyle... Evlerin içine giren televizyonlardaki ve internet alemindeki dolandırıcılıklar yetmiyormuş gibi büyük şirketlerin de sahtekarlıklara ve hileli yollara başvurması ne kadar üzücü bir durum aslında.. Tüketici mahkemeleri var ama kim takıyor ki tüketici mahkemelerini hele de büyük şirketler; 'tüketici mahkemeleri de kim oluyormuş!' gibi dercesine arkalarında siyasi ve hukuki güçler varmışcasına ellerini kollarını sallaya sallaya güle oynaya bu tür hileli yollara başvurabiliyorlar, maalesef.. :(
SilQuerido amigo, gracias por visitar uno de mis blog, lamentablemente el fraude se esta haciendo mas común en todos lados, valioso post.
YanıtlaSilTe dejo todo mi cariño y besos, te deseo de todo corazón un feliz inicio de semana.
♥️¸.•*¨)¸.•*¨)
(¸.•´♥️♥️.¸.•´♥️
Sí, lamentablemente lo es. :( Saludos a España. Gracias..😊
SilDolandırıcılık her alana yayılmaya başladı maalesef...
YanıtlaSilEvet, maalesef ne yazık ki öyle, dolandırıcılık her alanda.. :(
SilNowadays many companies or people cheat, it has become common unfortunately...
YanıtlaSilYes, unfortunately it is.. :( Thanks.. 😊
Sil