18 Ağustos 2018 Cumartesi

Bir bilmecem var çocuklar.Haydi sor sor..

                                                      bir bilmecem var cocuklar (1)

Bilmece 1
---------
Hat dedi,
Hüt dedi,
Git şuraya yat dedi.
Nedir bu?

Bilmece 2
---------
Hiçbir şeyi olmadığı halde,
Herşeye sahip olana ne denir?

Ya kafam esti,yazacak başka bişey bulamadım..Aklımdan böyle bir şey geçti işte..Cevabını bakalım bilebilecek misiniz? Cevaplarını en sonunda vericem. Ancak cevaplara bakmadan önce verilen bilmece/soruları bulmak için biraz beyin cimnastiği yapmanızı bir deneyin derim..İyi bir beyin ve hafıza egzersizi olmuş olur hepimiz için..

REKLAMLAAAAR 

Ha! ha! Hatırladınız mı bu reklamı? Waaav! Neydi o günler?

Bir bilmecem var çocuklar..
Haydi sor sor..
Çayda, kahvaltıda yenir..
Acaba, nedir nedir?
Bisküvi denince akla..
Tamam şimdi buldum..
Hemen onun adı gelir..
Eti eti eti!



Cevaplar;
-------------
Bilmece 1 = Süpürge

Eskilerimiz eskiden çocuklarına ninni olsun diye bunları söylermiş..Ben de yaşlı annemden öğrenmiştim bunu..Çocukken sıkça bize bu bilmeceyi söyler,bunun ne olduğunu bilmemizi isterdi..Eskiden köylerinde sıkça söylenirmiş bu..En azından kendi evinde..Neyse eski köy yaşamı gerçekten bambaşkaydı herhalde..

Bilmecenin anlamı : "hat dedi,hüt dedi" aslında süpürgenin "etrafı temizlemesi,hareket etmesi" ; "git şuraya yat dedi" manası da "süpürgenin bir kenara konması,yatırılması" anlamında olduğu için eskiler buna "süpürge" demiş..

Bilmece 2 = Sadık fakir

Bu bilmece/soruyu da tv kanallarını gezerken rastladım..Sanmıyorsam tgrt belgesel kanalıydı.. Çok eski bazı din alimlerinin "yolumuzu aydınlatanlar" adlı programda güzel sözlerini ekrana getiriyordu..Bir ara yukarıdaki bu söze rastladım..Söz diyorum çünkü,sorunun tam tersi bir sözdü.."Sadık fakir,hiçbir şeyi olmadığı halde,her şeye sahip olana denir.." (2) diyordu..Benim de aklıma bunu soruya çevirmek geldi..İyi de yapmışım herhalde..Güzel bir soru/bilmece oldu..

İyi Bayramlar..

Neyse,biliyorsunuz Kurban bayramı geldi çattı..Aslında bayram gelmeden bir iki yazı daha yazayım diyodum ama galiba bayramdan sonraya kalacak gibi..Herkes tatile gitmiş..Neyse,neyse...Herkese iyi bayramlar ve iyi tatiller o zaman..E.Y.

Kaynaklar;
--------------
(1) bir bilmecem var cocuklar
https://pixabay.com/tr/porselen-bebek-oyuncak-bağbozumu-644781/
ET:18.08.2018
(2) TGRT Belgesel,Yolumuzu Aydınlatanlar
Söz:Ahmet Kuseyri hazretleri,vafat 1549,Hatay
YayınTarihi:16/17.08.2018

✔ Blogger Author by Ertuğrul Yıldırım 🙂💓

11 yorum:

  1. Süpürge hiç aklıma gelmemişti, sadık fakir de öyle.:))
    Eti'nin o reklamı unutulur mu? Kaç yıldır kim bilir kulağımızda.
    Herkes tatilde gerçekten , inşallah herkes kazasız, güle güle gitsin, gelsin.
    Size de iyi tatiller.:)

    YanıtlaSil
  2. süpürge ve sadık fakir ikiside zormuş.. :) bilemezdim..

    YanıtlaSil
  3. Ben de bilemedim süpürgeyi :) Mutlu bayramlar :)

    YanıtlaSil
  4. iyi bayramlaaaar, ikisini de bilemedim ama pek sevimliymişleer :)

    YanıtlaSil
  5. İlkini hiç tahmin edemedim ama ikincisi için gönlü zengin demek geldi aklıma :) Mutlu bayramlar :)

    YanıtlaSil
  6. Çocukluğumuza gönderdiğiniz bilmecelerinizle bayramınız da şeker tadında geçsin... İyi bayramlar Ertuğrul Bey.

    YanıtlaSil
  7. Ben ikisini de bilemedim😊 Iyi bayramlar 😊

    YanıtlaSil
  8. Eti'nin reklamıyla beraber nedense rahmetli Adile Naşit geldi benim aklıma bir de...Heyyy gidi günler..Sağlıkla nice bayramlara inşallah..

    YanıtlaSil
  9. bilmeceler zormuş Ertuğrul Bey, bilemedim ben:) eti reklamı efsaneydi gerçekten:)) geçmiş bayramınız kutlu olsun:)

    YanıtlaSil
  10. Süpürgeyi biliyordum ama diğerini bilemedim.

    YanıtlaSil
  11. Süpürgeyi hiç duymamıştım :)

    YanıtlaSil

YORUM UYARISI : Yorumlara link ve telefon numarası bırakmak ve küfür,hakaret vb gibi suç unsuru olabilecek yazılar yazmak yasaktır..Tespit edilirse yayınlanmaz..