19 Aralık 2019 Perşembe

Polisin eve gelip kimlik istemesi,gbt yapması ve kimliğin resmini çekmesi (yasal mı)

                               Polisin eve gelip kimlik istemesi,gbt yapması ve kimliğin resmini çekmesi (yasal mı) (Temsili resim (1))

Eveet,yukarıda başlıkta belirttiğimiz gibi,"Polisin eve gelip kimlik istemesi,gbt yapması ve kimliğin resmini çekmesi yasal mı?" Bunu söylüyorum çünkü bizim de başımıza geldi..Hem de 2-3 sefer.. Acaba sadece bizim mi başımıza geldi diye internette baktım ki, olay vahimmiş..İnternet ortamı bu tür haber,olay ve şikayetlerle dolu..

Polis, ne diye evlere baskın yapar gibi gelip, ev sahiplerinden kimlik ister, gbt bakar ve en önemlisi de kimliklerin resimlerini çeker? Yani şaka değil gerçekten.. Polis resmen vatandaşların kimliklerinin resimlerini çekiyormuş..İnternette sosyal medya bu konuda bazı şikayetler vardı..Hatta internette bir hukuk (değilmiş bir memur forum) sitesinde okumuştum, bir polis "böyle bir şeyi amirlerinin emri ile yaptığını, başının belaya girip girmeyeceğini"  falan sölüyordu.. (1) Tabii ne kadar doğru bilemiyorum..Ama bu konularda gerçekten forum sitelerinde çok şikayet vardı..İnsanların gbt,lerine bakıldığı yetmiyor gibi bir de kimliklerin resimlerini mi çekiyorlar,anlamadım gitti.. Ve açıkçası biz de şüphelenmeye başladık bu durumdan.. "Acaba bizim de kimliklerimizin resimlerini çektiler mi?" diye..

Neyse ben fazla üzerinde durmucam, çünkü bu konu üzerinde bayağı bir araştırma yapmamız lazım..Bittiğinde kaynaklarıyla birlikte yayınlımayıo düşünüğyom,çok ciddi sonuçların olacağını da tahmin ediyorum..Çünkü gerçekten internet ortamı bu tür adli vakalar ve insan hakları ihlalleri ile dolu..Google da şu türde aramalar yaparsanız,çok sayıda şikayetlerin olduğunu görebilir ve okuyabilirsiniz..

Google aramaları;
-----------------
polis eve gelip kimlik sorabilir mi
polis kapıya gelip kimlik sorabilir mi
polisin eve gelip kimlik sorması

polis kimlik fotoğrafı çeker mi
polis kimligimin fotografini cekti
polis neden fotoğraf çeker
kimliğimin fotoğrafını çektiler
polis kimlik fotoğrafı çekebilir mi
polisin kimlik fotoğrafı çekmesi

NOT 1: Evlere gelen polisler genellikle sivil polisler oluyormuş..Tabii bunların ne kadar gerçek polis olup olmadıklarını anlayamıyorsunuz.."Polis kimliklerini" gösteriyorlar ama bu kimlikleri yapmak artık dolandırıcı,sahtekar veya mafya, terör,çete gibi suç örgütleri için çok zor olmasa gerek..Neyse ilerde araştırma bitince bu konuda yazarız artık..Sağlıcakla kalın..

NOT 2: Yukarıdaki görselin kaynağında geçen haber ile konumuz arasında bir bağlantı yok..Resim kaynağında "günlük kiralık dairelere yapılan denetimlerden" bahsedilmektedir..Bizim konumuz ise "Polisin evlere gelip,ev sahiplerinden kimlik istemesi,gbt yapaması ve hatta kimlik resimlerini çekmesi/fotoğraflaması" ile alakalıdır..Görsel,konumuza uygun olduğu için seçilmiştir; görselin kaynağındaki haberle ilgisi yoktur..Saygılarımla..E.Y.

NOT 3: Bu konu hakkında çok önemli 2020 yılına girerken Devlet Bubaya mektup.. yazısını yazdım,okuyabilirsiniz..E.Y.

Kaynak;
---------
(1) Gbt yaparken kimlik fotoğrafı çekmek suç mudur?
https://forum.memurlar.net/konu/2350577/
ET:19.12.2019
Resim;
--------
(1) Günlük kiralık dairelere peş peşe denetim...
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/gunluk-kiralik-dairelere-pes-pese-denetim-40653333
ET:19.12.2019

Bunları da okumalısın;
-----------------------------
Bize bakın beyler,dokunmayın evlerimize
Laylaylom blog yazıları..Ha bir de Allah sevdiği kullarına çok dert,sıkıntı ve bela verirmiş!
2020 yılına girerken Devlet Bubaya mektup..
Polis, anlık sıcak olaylara neden müdahale etmiyor ve bireysel silahlanma : Türkiye'nin Texas'a dönmesi meselesi..

✔ Blogger Author by Ertuğrul Yıldırım 🙂💓

20 yorum:

  1. Bu çok can sıkıcı bir durum. Geçen sene Can'la yürürken yolda abuk subuk tipli bir adam bizi durdurmaya çalıştı, hiç aldırış etmeden uzaklaşıyorduk ki peşimizden durun dedim, polisim ben, kimlik kontrolu diye bağırmaya başladı. Dediğin gibi bir de kimlik göstermiş güya . Günümüzde bana kimlik göstermeye çalışan bir adama durup bakmayı düşünmem bile. Ne yapacağını nereden bileyim. Gösterdiği şey gerçek mi sanki anlayabilirim de. Sinir bozucu bir durum. Sanırım eve gelseler. En yakın karakola gidip orada gösteririm kimliğimi demeye karar verdim.

    YanıtlaSil
  2. İnsan neden günlük kiralık daire tutar ki. Pek anlayamadım. En iyisi siz araştırmanızı yaptıktan sonra yazarsınız, ben de bilgilenirim. İyi akşamlar...

    YanıtlaSil
  3. hımms eve geldiklerini ilk senden duydum şimdi. ama yolda çok yapıyolar. foti çektiklerini görmedim ama yani gbt sık. rutin kontrol diyorlar. şişli taksim arasında sık sık durduruyorlar yaa. ya kaç defa dedim onlara, bıkmadınız mı gbt yapmaktan, hep aynı dört beş polis yanii, hergün gidip geldiğimiz yol yanii :) bir de beşiktaşta cuma akşamları haftasonları yapıyolar, kalabalık ya ondan :)

    YanıtlaSil
  4. Aaa ilk kez duydum. Hadi yolda, değisik mekanlarda oluyor da evde olur mu canım! Yasal olmaması gerek. Tabii bu ülkede yasa diye bir şey kalmadı ki...

    YanıtlaSil
  5. Hiç başıma gelmedi kimlik fotoğrafı yasal olmamalı.

    YanıtlaSil
  6. İlk defa duyuyorum böyle bir şey olduğunu. Bilinçlendirme için teşekkürler. Karşılaşırsak önce onların kimliğini detaylıca incelerim ben artık.

    YanıtlaSil
  7. Genellikle şüpheli kimselere gbt yapıyorlar ama işte ülkemizde hemen herkes şüpheli konumda..GBT'si bakılmayan insan kaldı mı ki? :) Konuşulacak çok şey var ama şimdi konuşsak bizim de kapımıza dayanırlar diye korkuyoz şimdi..Neyse fazla konuşmayayim,Allah yardımcınız olsun,zor bir durum..

    YanıtlaSil
  8. İlginç. Başıma gelmedi şimdiye kadar. Kimlik sahte olabilir. Hırsızlık yapmak için keşif yapıyor olabilirler. Bildiğim kadarıyla polis vatandaştan kimlik sorabilir. Ancak onun polis olduğundan nasıl emin olur ki insan.

    YanıtlaSil
  9. Aaaa ilginç ilk defa burada okudum böyle bir şey olduğunu.

    YanıtlaSil
  10. Evlere geldiklerini duymamıştım hiç, neden ve ne amaçla olduğunu belirtmiyorlar mı? Araştırma sonuçlarınızı bekliyor olacağım teşekkürler.

    YanıtlaSil
  11. böyle bir konudan hiç haberim yoktu Ertuğrul Bey, çok ilginç. vahim bir konu gerçekten, elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  12. üzücü ve sıkıcı bir durum ama savcılık izni olmadan eve girme yetkileri yok aslında yaka numarları ile şikayet edebilirsiniz

    YanıtlaSil
  13. Üzücü bir durum ,bende araştırmanızın sonucunu merak ediyorum.

    YanıtlaSil
  14. ilk kez duyuyorum açıkçası başıma gelse ne yaparım onu da bilmiyorum. Hani insanız korkuyoruz böyle durumlardan. Seninde dediğin gibi kimlik gösterse ne olacak nereden anlayacağız gerçek mi? inşallah başıma gelmez

    YanıtlaSil
  15. İstanbul'da seçim sonrası bazı ilçelerde yaptıklarını okumuştum. Bir nevi insanları fişlemek için. Hatta kime oy verdiklerini falan da sorgulamışlar. Ama onun dışında bilgim yok. Ve kesinlikle rahatsız edici bir durum.

    YanıtlaSil
  16. Öyle bir duruma geldik ki ülkece, kapıya gelen polisin neden geldiğini sorgulamaktan evvel gerçekliğinden şüphe eder olduk.
    Kime, neye inanacağız bilemez olduk.
    Ben ilk defa yazınızda denk geldim, benim başıma gelse gerçekten rahatsız olurdum. Neticede suçlu muyum, hırsız mıyım, elinde bir sebep mi var, nedir yani...
    Şüpheli durum var deseler anlarım, ama geldik baktık gidiyoruz durumu gerçekten çok can sıkıcı ve zan altında bırakıcı...

    YanıtlaSil
  17. Arama emri olmadan evlere girilmemesi gerekir. Kimlik resmini çekmesi de şüpheli ya o bilgilerle sahte kimlik yapiliyorsa.

    YanıtlaSil
  18. 3 gün önce benimde başıma geldi malesef. 2 sivil polis geldi. Hakkınızda şikayet var dedi. Hayırdır ne şikayeti dedim evde çok kişi yaşıyorsunuz dedi güldümhayir sadece eşim ve ben varım dedim kimliklerimizi istediler telefonla verdiler numaralarını sonrada gittiler. Ne günlere kaldık yarabbim.

    YanıtlaSil
  19. Polis eve gelip kimlik soruyor algısı yapılıyor yorumlarda. Algı değilse de cahillik bilgisizlikten kaynaklı bir durum galiba. Polis eve gelip kimlik soruyor denilen ev normal bir ev degil. Bu evler genellikle fuhuş amacli kullanilan ev diye normal bir evmiş gibi gösterilmeye çalışılan ve genellikle terör, Cinayet, uyuşturucu ticareti, çocukların cinsel istismarı vs gibi suçları işleyenlerin sıklıkla kullandıkları ev tabir edilen günübirlik evler oluyor... Polis bir suç işlenmediği sürece hiç kimsenin konutuna gelip kimlik kontrolü yapıp gbt sormaz uydurmayın bunu... Polis huzur ve güven için sokakta kimlik sorar. Bundan rahatsız olanlarda suç işleyen sabikalilar ve suça meyilli kendini diğer insanlardan ayrı olduğunu sanan değişik tipler rahatsız olur... Polis çokta meraklı değil sizin kimliğinizi sormaya... Polis Kanunlara saygili düzgün her vatandasin huzur sukun ve güvenligi için kimlik kontrolu yapar... Bundan kimler neden rahatsız olur😉

    YanıtlaSil

YORUM UYARISI : Yorumlara link ve telefon numarası bırakmak ve küfür,hakaret vb gibi suç unsuru olabilecek yazılar yazmak yasaktır..Tespit edilirse yayınlanmaz..